Purée z groszku i brokuła

warzywne puree

Do indyka z kolendrą dodałam puree warzywne, przepis zainspirowany „Puree z brokułów i grochu ” z książki 1001 przepisów Kuchnia dietetyczna.

Uśmiałam się w domu po zakupach przecież nie mam blendera do przetarcia warzyw bo ostatnim wywaliłam nim korki w domu;) To nic! Wyobraźcie sobie że wystarczył odpowiedni tłuczek do ziemniaków (taki z małymi oczkami w części ugniatającej).

– 450g mrożonego groszku (Hortex)
– 1 brokuł
– 50g masła
– sól

Zalałam groszek wrzątkiem i gotowałam 20 min. Dodałam różyczki brokuła i gotowałam kolejne 10 min z dodatkiem połowy masła oraz odrobiny soli. Sprawdziłam czy warzywa są miękkie i odcedziłam je. Przełożyłam odcedzone warzywa do ciepłego jeszcze garnka w którym się gotowały, utłukłam je na miazgę. Dodałam resztę masła, doprawiłam do smaku. Podałam do sztuki mięsa sauté.

Smacznego

One thought on “Purée z groszku i brokuła

Skomentuj

