Indyk z kolendrą

Indyk z kolendrą

Zainspirowana pięknym zdjęciem z przepisu „kurczak w sosie meksykańskim” książki 1001 przepisów Kuchnia dietetyczna, nie mając krzty cierpliwości by czytać dokładnie przepis zrobiłam indyka po swojemu:) Szybkie, aromatyczne i pyszne danie!

– 800g fileta z indyka
– 1 czerwona cebula
– 50g masła
– 2 ząbki czosnku
– 1/2 pęczku świeżej kolendry

Z fileta wykroiłam 4 dorodne porcje, nacięłam w poprzek włókna z dwóch stron każdy kawałek. Masło rozgrzałam na patelni, zmniejszyłam ogień i zeszkliłam pokrojoną drobniutko cebulę. Poddusiłam cebulę, dodałam rozdrobiony czosnek oraz posiekane liście kolendry. Podkręciłam ogień i wrzuciłam filety, szybko obsmażyłam, obracając z 2 razy. Dodałam około 50 ml wody, zmniejszyłam ogień przykryłam i dusiłam kilka minut.
Warzywa pięknie obkleiły filety, a mięso było wysmażone ale soczyste. Sos który jest widoczny na talerzu to efekt zabarwienia cebuli.

Podałam z warzywnym puree.

Smacznego!

5 thoughts on “Indyk z kolendrą

Skomentuj

