Włoska zupa jarzynowa z fasolą i makaronem

włoska zupa z makaronem i fasolą

Wspaniała kompozycja zapachowa oraz smakowa! Przepis zainspirowany włoską zupą jarzynową z fasolą pesto i farfalle „Smak łowi Makłowicz”

na 4 porcje
– 550g podudzi z kurczaka (około 6 szt)
– 1 liść laurowy
– 3 ziela angielskie
– 175g makaronu żytniego kokardki
– 2,5 l wody
– dorodna włoszczyzna (2 marchewki, 1 pietruszka, 1/8 selera, 1/5 kapusty włoskiej)
– 1 puszka fasoli białej drobnej
– 1 cebula
– 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
– 2 ząbki czosnku
– sól i pieprz

do posypania
– ser gouda starty ma małych oczkach tarki

Podudzia ziele angielskie i liść laurowy zalałam 2 litrami wody zagotowałam dodałam soli i dalej gotowałam 45 minut. Marchew i pietruszkę pokroiłam w słupki, kapustę cienko poszatkowałam seler drobno pokroiłam w kostkę a cebulę cienko pokroiłam na półplastry. Dodałam 500ml wody, posiekane warzywa i gotowałam kolejne 20 minut. Dodałam makaron i gotowałam 10 minut. Następnie dodałam fasolę bez zalewy, zagotowałam zupę dodałam koncentrat czosnek i ponownie zagotowałam.

Zupa po odstaniu naturalnie zgęstnieje, podlej przegotowaną wodą tuż przed podaniem. Podałam posypaną serem żółtym oraz ze świeżą natką pietruszki.

Smacznego!:)

7 thoughts on “Włoska zupa jarzynowa z fasolą i makaronem

      1. :))) Źle napisałam! Jasne, że w domu gdzieś mam! Tak to jest, jak człowiek nie dośpi ;)
        A Makłowicz to moja ” jazda obowiązkowa” w tv w niedziele! Uwielbiam jego programy!

Skomentuj

