Miruna w czerwonym winie

ryba w czerwonym winie

Wiedząc jaki kolor czerwone wino zostawia w potrawach w pełni popełniłam ryzyko, wszystko wynagrodził mi głęboki smak. Wybrałam rybę mięsistą o delikatnym zapachu. Danie polecam jako przekąska. Oryginalny przepis to: Pelamida w czerwonym winie z książki „Dania Rybne” Mieczysław Łazarek

– 1 duży filet z miruny (około 750g)
– 200g mąki
– 150g oleju
– 100g masła
– pieprz czosnkowy (lub 2 ząbki czosnku)
– 200g śmietanki (!)
– 100g wina czerwonego (u mnie Manoir Grignon Cabernet Syrah Reserve 2011)
– cytryna
– sól

– duża patelnia (28cm)

Rozmrożony filet pokroiłam na paski o grubości max 2 cm a długości szerokości fileta. Pokropiłam cytryną i natarłam pieprzem czosnkowym. Obtoczyłam w mące i smażyłam na oleju na lekko złoty kolor. Dodałam śmietankę i zagotowałam, dodałam wino i pogotowałam 2-3 min. Przy mieszaniu ryba naturalnie się rozpada dlatego rób to delikatnie. Na końcu dodałam masło, doprawiłam do smaku solą. Podałam na ciepło.

Maślany smak z mięsistą rybą to jest to co mi smakuje.

Smacznego

2 thoughts on “Miruna w czerwonym winie

Skomentuj

