Kurczak z bakłażanem

kurczak z bakłażanem

Kupując bakłażana nie wiedziałam co czynię. Domownicy domagają się mięsiwa to dostaną z nową inspiracją:) W pierwszej myśli tasiemki bakłażana miały owijać  podudzia kurczaka, niestety nie mogłam się doszukać wykałaczek w domu. W drugim zamyśle pomyślałam o sosie i tak też zrobiłam.

Nie miałam pojęcia jakie zioła pasują do bakłażana, kiedy kurczak był podsmażony i wrzuciłam tasiemki bakłażana a on w trakcie duszenia w końcu dostarczył mi swój zapach zaczęła buszować po szafce z ziołami, stąd pomysł na cząber. Mój nos wywnioskował że jest przybliżona nuta zapachowa. Tak poznaliście jak dobieram zioła do potrawy:)


– 7 podudzi z kurczaka
– 1 bakłażan
– olej roślinny
(dodatkowo opcjonalnie 1 łyżka masła)
– 1 łyżka cząbru suszonego
– sól
– pieprz kolorowy

– 1 szklanka wody
– 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Kurczaka wyciągnęłam wcześniej z lodówki oprószyłam solą i pieprzem. Bakłażana obrałam obieraczką do warzyw na długie plasterki, miąższ był miękki więc go pominęłam w projekcie:)

Kurczaka podsmażyłam na oleju około 5 min. Dodałam przyprawione paski z bakłażana i dusiłam całość pod przykryciem 20 min mieszając co jakiś czas. Mąkę ziemniaczaną wymieszałam z wodą i wlałam na patelnie, mieszałam aż zgęstnieje. Dodałam przyprawy i dusiłam całość 2 min. Podałam z ryżem parboiled.

Smacznego!:)

Skomentuj

