Kasztanowy pumpernikiel (wypieki z automatu)

kasztanowy pumpernikiel

Mąka z kasztanów jadalnych pierwszy raz znalazła się w moich rękach, cena lekko mnie odstraszyła ale przymknęłam tym razem oko i pobiegłam do kasy. Hm co ja z nią zrobię… pierwsza myśl „dodam do chleba”. To działamy!:)

A Justynka mnie ostrzegała że wypiek z tą mąką wylądował u niej w koszu. Wystraszyłam się kiedy rano otwierałam automat bo chleb nie był wyrośnięty. Jednak przekroiłam go by zobaczyć piękny zakalec…. a tu niespodzianka. Wcale nie wyglądał jak zakalec, spróbowałam … bardzo smaczny.
Mój pierwszy smaczny pumpernikiel, tzn jest syty jak takie zwięzłe ciemne chlebki w prostokątnych kromkach. Polecam:)

– 300g mąki luksusowej (typ 550)
– 100g mąki z kasztanów jadalnych
– 2 łyżki siemienia lnianego
– 50ml mleka
– 230ml wody
– 15g masła (około 1,5 łyżki)
– 1 łyżeczka soli
– 1 łyżka cukru
– 2 łyżeczki drożdży instant

Do formy wlałam wodę, mleko oraz rozpuszczone masło. Dodałam siemię lniane od razu bo chleb nastawiam na noc z czasowym „opóźniaczem”. Jeśli pieczesz w dzień dodaj siemię lniane po usłyszeniu sygnału dla dodatków. Dodałam mąkę oraz drożdże które nie powinny stykać się bezpośrednio z solą.

Ustawiłam średnio spieczoną skórkę oraz 700g chleba. Nastawiłam na program pieczywa francuskiego.

Oryginalny przepis jest pod nazwą „Chleb kasztanowy z ziarnami lnu” i znajdziesz go w : Domowy chleb – 300 przepisów na pieczywo

2 thoughts on “Kasztanowy pumpernikiel (wypieki z automatu)

Skomentuj

