Gulaszowa

gulaszowa

Moja wersja gulaszowej była tworzona bardzo spontanicznie z pamięci smaku który kiedyś poznałam, bez zaglądania do książek. Dlatego tak dumna jestem że wyszła taka smaczna:)

– 350g łopatki wieprzowej
– 1 duża marchewka
– 1 korzeń pietruszki
– 1 czerwona papryka
– 2 duże cebule
– 150g pieczarek
– 500g ziemniaków
– 1 łyżeczka pieprzu czosnkowego (lub jeden roztarty ząbek czosnku)
– 2 łyżki słodkiej papryki w proszku
– 1 łyżeczka ostrej papryki w proszku
– sól do smaku
– 100ml koncentratu pomidorowego

zasmażka złota
– 2 łyżki masła
– 1 łyżka mąki

Mięso pokroiłam w kostkę, cebulę w pióra. Pietruszkę i marchew w słupki. Paprykę pokroiłam w cienkie paski a pieczarki w kostkę. Wrzuciłam to wszystko do garnka, dodałam papryki w proszku i zalałam 2 litrami zimnej wody. Gotowałam 40 minut.

Ziemniaki pokroiłam w kostkę wrzuciłam do garnka doprawiłam solą i gotowałam kolejne 20 min. Dodałam koncentrat i zagotowałam. Rozprowadziłam mąkę na rozpuszczonym maśle i mieszając czekałam aż się lekko zezłoci. Zasmażkę przełożyłam do zupy, porządnie wymieszałam i dodałam pieprz czosnkowy.

Zupa wyszła gęsta a obiadu wyszło na 2 dni dla 3-4 osobowej rodziny. Podałam z jasnym pieczywem.

Smacznego!

9 thoughts on “Gulaszowa

  1. Zrobiona zupka gulaszowa! Bardzo dobra wyszła – choć jak dla mnie kolejnym razem dodam mniej ostrej papryki. Za to Mężowi smakowała właśnie taka ostra :) gęsta, aromatyczna, polecam i dziekuje za kolejny przepis!!!

Skomentuj

