Tarta z mięsem pod puree ziemniaczanym

DSC04911s

– 500g mielonego mięsa z łopatki wieprzowej
– 1,20kg ziemniaków
– 50g masła
– 1 łyżeczka suszonego tymianku
– sól do smaku
– 3-4 łyżki mleka
– 1 sucha kajzerka i mleko do jej zalania

dodatki
– forma do zapiekania 28-30cm
– 2 cebule na wierzch

Ziemniaki brałam, umyłam i ugotowałam do miękkości. Do odcedzonych ciepłych ziemniaków dodałam połowę masła oraz mleko tymianek i utłukłam na puch.

Namoczyłam bułkę w mleku. Mięso poddusiłam na reszcie masła, doprawiłam do smaku i dodałam wyciśniętą bułkę. Porządnie wymieszaj masę mięsną by grudki bułki nie były zbyt wielkie.

Masą mięsną wyłożyłam na dno formy i wygładziłam. Następnie wyłożyłam masę ziemniaczaną i wygładziłam.

Piekłam 30 min w 195°C

Cebulkę usmaż na złoto by wykończyć potrawę po upieczeniu. Podałam z roszponką wymieszaną z naturalnym jogurtem.

Pysznie!

2 thoughts on “Tarta z mięsem pod puree ziemniaczanym

Skomentuj

