Brokuły w beszamelu

DSC04845s

– 1 brokuł
– 300ml mleka
– 1 czubata łyżka mąki
– 1 łyżka masła
– sól
– pieprz czosnkowy (lub jeden roztarty ząbek czosnku)

dodatki
– 300g makaronu
– duża patelnia (30cm)

Makaron ugotowałam al dente. Mąkę wymieszałam z mlekiem tak by nie było grudek, wlałam to na patelnię i mieszając zagotowałam. Teraz dodałam różyczki brokuła i przyprawiłam, wymieszałam i przykryłam przykrywką. Dusiłam do miękkości, troszkę dłużej się gotuje niż w wodzie czyli ponad 15 min. Odpowiedni brokuł jest chrupki na zewnątrz i miękki w środku. Teraz jest dobra pora by wrzucić ugotowany i odcedzony makaron. Delikatnie wymieszałam by makaron podgrzał się i miał temperaturę sosu. Gotowe.

Smacznego:)

3 thoughts on “Brokuły w beszamelu

  1. Super, bardzo lubię takie połączenia- na pewno wypróbuję. Robiłam całkiem podobne ale na wywarze z rosołu ze śmietaną, serem i otrębami pszennymi :) Mama robi też coś w podobie, ale już bardziej jako sałatkę z fetą i sosem czosnkowym :)

Skomentuj

