Kapuśniak

kapuśniak

– 4 duże ziemniaki
– 3 marchewki
– 2 pietruszki
– kawałeczek selera (około 1/8 dużej bulwy)
– 1/3 pora
– 200g boczku wędzonego
– 600g kapusty kiszonej

na zasmażkę:
– 2 łyżki masła
– 1 łyżka mąki

Kapustę zalałam wodą i gotowałam 1h. Boczek i cebule pokroiłam drobno i usmażyłam do miękkości bez dodawania dodatkowego tłuszczu.

W drugim garnku:
Marchewkę pietruszkę seler pora i ziemniaki pokroiłam a częściowo starłam na tarce o grubych oczkach. Boczek z warzywami zalałam wywarem i gotowałam 25 min, dodałam ugotowaną kapustę z wodą i zagotowałam.

Masło rozpuść na wolnym ogniu, dodałam mąkę i szybko mieszałam by nie było grudek chwilę podgrzewałam i gotowa jasna zasmażka (ciemna zasmażka dobra do sosów przy pieczonym mięsie).

Zasmażkę porządnie wymieszałam z zupą i jeszcze raz zagotowałam. Wrzuciłam do zupy po gałązce świeżego koperku i natki pietruszki

Smacznego:)

11 thoughts on “Kapuśniak

      1. Nie mam przepisu, bo niestety ta kwaśnica prawdziwą dobrą kwaśnicą nie była… ale zapytam dziadka i babci (dziadek jest góralem) i jak mi jakiś wypróbowany przepis dadzą to podeślę ;)

  1. zaczełam robic ta zupke i nie wiedzialam co z tymi warzywami wiec gotowałam je do miękkosci w odzdzielnym garnku a pozniej dodałam do tego boczek

Skomentuj

