Kurczak w ananasowym sosie

kurczak z ananasem

Coraz częściej daję mężowi książkę kucharską do ręki z błagalnym wzrokiem „pomocy” :) Tym razem prosiłam o obiad który przygotuję na sylwestra i nowy rok w rodzinnym gronie. Przez chwilę myślałam że otrzymam ciężkie zadanie, jakie było moje zdziwienie kiedy mąż poprosił o kurczaka z ananasem? Było łatwo i smacznie!

– 500g fileta z kurczaka (2 duże filety)
– 1 ząbek czosnku
– 2 łyżki mąki ziemniaczanej
– ananas w puszcze w plastrach
– odrobinę soli

dodatki
– olej roślinny
– masło 82%
– ryż naturalny brązowy

Filety pokroiłam w cienkie paski. Czosnek utarłam z odrobiną soli i wraz z mąką dodałam do kurczaka. Dobrze wymieszałam i odstawiłam bo kurczak był wyciągnięty z lodówki, chciałam by nabrał trochę temperatury zanim go usmażę ponieważ lubię miękkie mięso.

W tym czasie nastawiłam wodę na ryż, będzie gotował się 30 min dlatego mięso może sobie spokojnie odpocząć.

Po ugotowaniu ryżu odcedzam go i przykrywam przykrywką. Na rozgrzaną patelnię daję 3 łyżki oleju i jedną łyżkę masła. Wrzucam kurczaka i smażę około 5 minut obracając go. Dodaję sok z puszki i gotuję tak długo aż sos zgęstnieje od mąki , około 10 min. Kiedy masz pewność że kurczak jest gotowy, dodaj plastry ananasa wymieszaj je z zawartością patelni, wyłącz ogień pod patelnią ale przykryj ją i odstaw na 5 min.

Wyszło pysznie, serdecznie polecam!:)

2 thoughts on “Kurczak w ananasowym sosie

Skomentuj

