Keks na białkach

Przepis na „Białkowca” otrzymałam od koleżanki z pracy. Dziękuję Kasiu, ciasto pyszne!

Najbardziej co mi się w nim podoba to fakt że 6 białek użyłam do keksa, a 6 żółtek użyłam do sernika i nic się nie zmarnowało!:)

– 6 białek
– 1,5 szklanki cukru
– 1 szklanka oleju lub oliwy
– 3 szklanki mąki
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– 100g mieszanki keksowej (mieszanka suszonych owoców)

Białka z cukrem ubij na sztywno, pomału dodawaj olej, mąkę i proszek ciągle mieszając. Na końcu dodajemy bakalie.

W przepisie było 45 min, ja piekłam 1h15min w 180 stopniach ostatnie 15 min w 150 dopiekałam. Nie mam najlepszego piekarnika stąd czas pieczenia u mnie trochę się różni od tych podanego w przepisie.

Ciasto wychodzi przepyszne! Polecam!

2 thoughts on “Keks na białkach

  1. Super , bardzo lubię keks ! Nareszcie będę miała pewny przepis :) Mój pierwszy keks był ok, drugi i ostatni był totalnym niewypałem – z wierzchu wyglądał pięknie,a kiedy go rozkroiłam – wypływał.

Skomentuj

