Krokiety ze szpinakiem

Ale za mną chodziły krokiety ciągle coś mi wypadało, a to nie miałam mięsa, a to za mało czasu… w końcu się zebrałam i zaskoczyłam miło całą rodzinę.

ciasto
– 600g mąki
– 2 szklanki mleka
– 1 szklanka wody
– szczypta soli
– 4 łyżki oleju roślinnego
– 3 jaja
farsz
– 250g świeżego szpinaku
– 300g twarogu tłustego
– 1 łyżka masła
– sól
– pieprz czosnkowa
– 2 cebulki małe

panierka
– 3 jaja
– 0.5 szklanki mleka
– bułka tarta

Ciasto zrobiłam dzień wcześniej by mąką pięknie napęczniała. Jeśli nie chcesz tyle czekać na ciasto wystarczy że odstawisz je na 30 min.
Składniki na ciasto miksujemy na gładką konsystencję. Jeśli trzeba dolać jeszcze 0,5 szklanki wody.

Naleśniki usmażyłam na patelni 24 cm szerokości i wyszło mi 20 dorodnych placuszków. Smaż na wolnym ogniu na jasno złoty kolor.

Szpinak przepłucz i gotuj 3 minuty. Odcedź, dodaj ser, masło i zmiksuj ręcznym blenderem na gładko. Cebule pokrój drobno i usmaż na złoto na 2 łyżkach oleju, dodaj do farszu i wymieszaj. Dopraw do smaku i farsz gotowy.

Do krokietów najlepiej zawijać ostygnięte naleśniki. Jeśli nie chcesz tyle czekać ostrożnie zawijaj by nie poprzerywać placka.

Jak formować krokiety, już daję linka gdzie jest instrukcja obrazkowa: https://conaobiad.wordpress.com/2012/04/20/nalesnikowy-pocket-z-kasza-gryczana-2/

Do każdego naleśnika dałam 1 czubatą łyżkę farszu.

Żeby przejść do następnego etapu fajnie jeśli krokiety są przestudzone by przy panierowaniu nie rozlatywały się zbytnio.

Wymieszaj jaja z mlekiem, zamocz krokieta z dwóch stron. Przełóż do miseczki z bułką tartą i tak resztę krokietów. Smaż na tłuszczu aż zrobi się piękna brązowa i chrupiąca panierka.

Rodzina była zachwycona. Polecam!:)

9 myśli na temat “Krokiety ze szpinakiem

  1. super pomysł:) ja też bym włożyła jeszcze do środka jakiś serek żółty:) może salami albo goudę żeby się fajnie ciągnęło:) Spróbuję z salami z serenady. w zapiekance ziemniaczanej się sprawdza więc w tych krokiecikach też powinien:)

Skomentuj

