Sernik wiedeński

To mój ulubiony sernik, żadnych zbędnych dodatków. Co mnie zainspirowało? Pewien mail. Później wspomnienie że kilka lat temu piekłam go pierwszy raz. Czy to ten sam przepis? Nie. Tamten był mniej kremowy i wtedy dodałam skórkę pomarańczową.

Dzisiaj tylko baza, a wariantów są setki.

– 200g masła
– 250g cukru
– 3 jaja
– 1 op budyniu waniliowego
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 2 łyżki kaszy manny
– 1 łyżeczka soku z cytryny
– 1 op cukru z prawdziwą wanilią
– 1 kg sera (taki w kubełku do serników, ja użyłam z firmy Piątnica)

– tortownica 24cm

Masło, cukier i jaja utrzeć na gładką masę. Dodaj budyń, kaszę, sok, cukier waniliowy i wymieszaj. Na końcu dodaj ser i ponownie wymieszaj dokładnie.

Piekarnik nagrzej na 180 stopni. Przykryj sernik folią aluminiową. Piecz 50 min, ściągnij folię i piecz kolejne 10 min.. Wyłącz piekarnik, ale sernik wyciągnij za 10 min:)

Pyszny, kremowy i taki idealny. Polecam!

(Jeśli użyjesz węższą tortownicę musisz odrobinę wydłużyć pieczenie. Jeśli użyjesz szerszej blachy skróć pieczenie max 15 min.)

10 thoughts on “Sernik wiedeński

Skomentuj

