Muffiny ze śliwką

To Dominika mnie dzisiaj zainspirowała, zmieniłam jedynie ilość cukru na wkład słodkiego kakao. Reszta bazy ciasta jest z przepisu Waniliowe Muffinki.

Śliwki są teraz tak pyszne i dojrzałe nie mogłam się oprzeć by je nie powciskać do każdej muffiny. Na standardową blachę jest 12 miejsc, wystarczyło 6 śliwek, ale tych dużych węgierek. Największą przyjemność zrobiła mi śliwka puszczając sok w muffinach. Pysznie podwójnie!:)

– 100g cukru
– 50g słodkiego kakao
– 150g miękkiego masła
– 3 jaja
– 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
– 190g mąki
– kilka kropel aromatu migdałowego

– cukier puder do posypania

Utrzyj masło z cukrem i kakaem trzepaczką blendera Triblade lub zwykłym mikserem z odpowiednią końcówką. Dodaj pojedynczo jajka, aromat, proszek i mąkę. Wymieszaj na gładką konsystencję.

Nakładaj po kopiastej łyżce do wgłębień formy, następnie powciskaj połówki śliwek (bez pestki).

Piecz w nagrzanym piekarniku do 180 stopni 20 min. Odstaw do ostudzenia. Do dekoracji użyłam cukru pudru.

Polecam! Pyszności!
(wbrew pozorom jest mało słodkie)

4 thoughts on “Muffiny ze śliwką

Skomentuj

