Tarta z łososiem

Inspiracją była szybka tarta z łososiem Pana Pascala tutaj. Zamiast ciasta francuskiego użyłam kruche, zamiast wędzonej ryby jest świeża, zamiast świeżych pomidorów są suszone. Fenomenalne połączenia smaków:)

ciasto
- 250g mąki
- 150g zimnego masła
- 2 żółtka
- szczypta soli
- 1 łyżka wody

farsz
- 150g świeżego łososia
- 6 pomidorów suszonych Fine Food Bio
- 125g mozzarelli
- garść szczypiorku
- 3 jaja
- 100 ml śmietanki 30%

Mąkę, masło, żółtka, sól i wodę szybko zagnieć na jednolitą masę. W razie problemów z połączeniem się składników dodaj jeszcze 2 łyżki wody. Wyłóż ciastem formę do tart (28cm), zrób 1,5 cm rant. Wstaw do lodówki na 1h lub do zamrażalnika na 20 min.

Piekarnik powinien być już nagrzany (na 180 stopni) by przejść do następnego etapu.

Łososia pokrój na dzwoneczki o max 2,5 cm szerokości, mozzarellę pokrój cienko na pół plastry. Pomidory pokrój drobniutko w kosteczkę, szczypiorek drobno posiekaj. Na schłodzonym cieście układaj naprzemiennie łososia i mozzarellę, posyp szczypiorkiem i pomidorami, posól i popierz wierzch. Jajka wymieszaj ze śmietanką i zalej tartę, ponownie przypraw wedle smaku solą i pieprzem.

Piecz do 40 min. Jest pysznie i bardzo aromatycznie. Polecam:)

Polecam też tartę z dorszem -> tutaj

9 uwag

  1. Ja zrobiłam tą Pascalową dokładnie z przepisu, z jednym wyjątkiem – miałam pysznego łososia wędzonego na ciepło a nie na zimno i też wyszła rewelacyjnie dobra. Polecam również tamtą wersję.

    1. Mój syn nie lubi wędzonej ryby, więc muszę ci wierzyć na słowo:)

  2. Super ci wyszło! A skąd Ty Krysiu masz moją formę z DUKI?

    1. Z tego samego miejsca na fb co ty;)

  3. Boska ta tarta Pascala, robiłam raz, pycha, planuję to powtórzyć:)

  4. Super pomysł na obiad ! Dzięki za inspirację, uwielbiamy łososia :) Jutro będzie na obiad. Pozdrawiam

  5. Niestety bardzo mdłe i ledwo dało się zjeść jeden kawałeczek. Pięknie wygląda, ale nic poza tym. Bardzo się zawiodłam, bo napaliłam się na to na maksa:(

    1. Dla jednych delikatne, dla innych mdłe:)

Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 2 799 other followers

