Ciastka wieloziarniste bez pieczenia

Jakiś czas temu kupiłam w cukierni ciastko które dość że było ciężkie i widać było że ma w sobie ogromną ilość ziaren wyglądało pysznie!

Najbardziej zaskoczył mnie fakt że jedno ciastko zaspokoiło mój głód za całe śniadanie. Nie tylko było oblepione czymś słodkim ale sam proces jedzenia dość zwartej masy spowodował że można się zmęczyć jak przy sytym obiedzie.

Wczoraj firma MAKRO Cash & Carry wysłała do mnie paczkę z bakaliami z linii Fine Food Bio, od razu wiedziałam na co je w pierwszej kolejności wykorzystam!

– 100g słonecznika łuskanego
– 30g morwy białej suszonej
– 30g moreli suszonych
– 20g ananasa suszonego
– 20g orzechów włoskich
– 35g płatków owsianych górskich
– 1 czubata łyżka zarodków pszennych
– 100g czekolady deserowej
– 100g czekolady białej

Morele i ananasa pokrój drobno. Wszystkie produkty sypkie dobrze wymieszaj. Czekoladę deserową połam i rozpuść do konsystencji płynnej. Ja podgrzewałam 1 minutę w mikrofali.

Wlej czekoladę do produktów sypkich i szybko wymieszaj by pokryła wszystkie sypkie składniki. Przełóż do formy na standardowej wielkości muffin, do 8 z 12 otworów. Wygładź mocno łyżeczką i wstaw z formą do lodówki.

Kiedy ciastka będą gotowe do wyjęcia z formy, przewróć je i polej rozpuszczoną białą czekoladą.

Do dekoracji użyłam białą morwę suszoną. To jest idealny (prawie suchy) prowiant np na podróż. Zajmuje minimum miejsca i daje dużo energii.

Pyszne!

(na podróż polecam całą blachę muffin wyłożyć masą i pominąć białą czekoladę)

Bakalie z linii Fine Food Bio użyte w przepisie: morwa, morela, ananas.

6 thoughts on “Ciastka wieloziarniste bez pieczenia

Skomentuj

