Anyżowa strucla z dżemem

Z przepisu na ciasto wychodzą 2 strucle. Wykorzystałam jedną część ciasta a resztę przełożyłam do plastikowego naczynia i zamroziłam.

Dlaczego nie zrobiłam z połowy przepisu ciasto? Dlatego że nie miałam pewności czy przy mniejszych ilościach efekt będzie ten sam, teoretycznie powinien ale nie chciałam ryzykować sprawdzonego przepisu.

Mało tego zakupiłam sobie specjalne blachy do strucli, są dłuższe i płytsze od keksówek (długość 40cm).

Ciasto
– 500g mąki
– 3 jaja
– 1/2 szklanki mleka
– szczypta soli
– 100g masła lub dobrej margaryny
– op drożdży instant (7g)
– 150g cukru
– 2 płaskie łyżeczki całego anyżu

Farsz
– 200g dżemu z papierówek (lub inny który uwielbiasz)

Anyż rozetrzyj w moździerzu.

Margarynę rozpuść, mleko lekko podgrzej jeśli jest prosto z lodówki. Dodaj jaja, sól, cukier, anyż, mąkę i drożdże. Dobrze wyrabiaj. Jak ciasto będzie miało gładką konsystencję i zacznie odchodzić od rąk, przełóż do miski i przykryj ścierką. Odstaw na około 1h. (Drożdże instant nie potrzebują osobnego wyrastania)

Ciasto przekrój na pół, z jednej części formujemy struclę.

Rozwałkuj struclę na kwadrat o szerokości blachy w której będziesz piec. Farsz nakładaj blisko krawędzi którą zaczniesz zawijać ciasto.

Struclę przełóż do formy i odstaw na czas nagrzewania się piekarnika.

Piecz w 180 stopniach 30 min, wyłącz piekarnik i zostaw w nim ciasto jeszcze 10 min.

Ciasto wyciągnij i odstaw do ostudzenia. Jeśli w trakcie pieczenia nie uchylasz drzwiczek piekarnika nie ma mowy by ciasto ci nie wyszło.

Anyż daje rześki posmak, oczywiście możesz ten krok pominąć.

Następna strucla w planach z białym serem.

2 thoughts on “Anyżowa strucla z dżemem

Skomentuj

