Kapusta na gęsto

Ostatnio mąż widząc moje jarskie zapędy zaprotestował „- A może schabowego?”. Ja na to: „- I jeszcze ziemniaczki i kapustka na gęsto?”
„-Taaaak!” Usłyszałam i pomyślałam że nie wiem jak się robi taką kapustę, ale wiem jak smakuje.

Zrobiłam ją troszkę inaczej, ale smak był ten sam. A mąż jadł z apetytem.

– 1/3 kapusty
– 1/2 łyżeczki kminku
– sól
– 150g boczku wędzonego
– 1 łyżka masła
– 2 szklanki wody (nie pełne)
dodatkowo
– 1 czubata łyżka mąki
– 1 szklanka wody

Kapustę poszatkuj cienko, umyj i odcedź. Dodaj sól, kminek i drobno pokrojony boczek.
Dodaj masło i wodę i duś około 40 min, aż będziesz pewna/y że kapustka jest mięciutka.

Mąkę dokładnie rozrób ze szklanką wody, wlej do kapusty zawiesinę i gotuj kolejne 10 min ciągle mieszając.

Gotowy dodatek do drugiego dania.

2 thoughts on “Kapusta na gęsto

Skomentuj

