Sałatka z polentą, arbuzem i szpinakiem

„- Dzisiaj moje urodziny i jem to co lubię” – pomyślałam wczoraj i tak zrobiłam. Przepis na sałatkę oczywiście składany spontanicznie: „- O! Arbuz! Super! Będzie pasował”…

Polentę chciałam chrupiącą i taka wyszła. Pełnowartościowy obiad który szybko znika z talerza:)

– 5 garści szpinaku Green Factory
– polenta z kaszki kukurydzianej
– 2 szklanki pokrojonego arbuza
– 1 filet z kurczaka
– papryka słodka
– sól, pieprz
polenta
– 1 szklanka kaszki kukurydzianej
– 2 szklanki wody
– sól do smaku
– 1 łyżka masła
dressing
– 2 garście orzeszków ziemnych solonych
– 250 ml śmietany 12%

Filet z kurczaka pokrój w cienkie paski, przypraw solą, papryką słodką i 1 łyżką oleju. Odstaw.

Na polentę trzeba kaszkę kukurydzianą zalać wodą, dodać sól i masło i gotować na malutkim ogniu około 2 min ciągle mieszając, aż masa zgęstnieje. Gorącą masę przełóż do szerokiego płaskiego naczynia wygładzając wierzch placka. Odstaw do ostudzenia.

Kurczaka usmaż krótko na 2 łyżkach leju roślinnego, krótko by nie wysechł tylko był miękki. Przełóż mięso osączając lekko z oleju, do miseczki.

Na patelni po mięsku smaż kawałki polenty krótko na wysokim ogniu, by lekko się kawałki zarumieniły. Ściągnij z patelni i lekko przestudź.

Do naczynia na sałatkę przełóż wypłukany szpinak, nałóż kawałki polenty, posyp arbuzem (bez pestek), rozłóż kurczaka.

Do dressingu potrzebujemy rozdrabniacza (ja mam blender z taką przystawką, Kenwood), wsyp tam solone orzeszki. Włącz blender i dobrze zmiksuj. Następnie dodaj śmietanę i ponownie zmiksuj do uzyskania gładkiej konsystencji. W smaku leciutko wyczuwalne ziarnisty posmak, w sałatce to ginie.

Pyszny pomysł na letni obiad, cała rodzina smacznie jadła:-)

5 thoughts on “Sałatka z polentą, arbuzem i szpinakiem

  1. A właśnie zastanawiałam się kiedy moja zodiakalna siostra świętuje ;)
    Wszystkiego Najlepszego Witaminko, samych pogodnych dni i smakowitych wrażeń! :))))

Skomentuj

