Pulpeciki (bez dodatku jaj) z sosem

To jest ten smak pulpetów który szukałam, właśnie z dodatkiem kaszy mają charakterystyczny posmak.

Bardzo lubię przyprawę Gyros do peklowania mięsa, dzisiaj dodałam do pulpetów. Jeśli nie lubisz gotowych mieszanek dodaj zwykłą sól kuchenną.

Mieszanka Sałatka Ziołowa jest to produkt który stosuje się do sałat, jakie było moje zdziwienie że nie jest dosolone, taki produkt ma szerokie zastosowanie:-)

Jednej rzeczy nie zrobiłam, nie ma zdjęcia z przekrojem pulpeta, mój aparat bardzo wtedy strajkował.

– 500g mięsa wieprzowego gulaszowego
– 3 łyżeczki mieszanki przypraw Gyros Kotanyi
– 2 łyżeczki Sałatka Ziołowa Kotanyi
– 2 łyżki kaszy manny (suchej)
sos „co masz w lodówce” ;-)
– 500ml wody
– 2 łyżki mąki
– 2 łyżki śmietany 18%
– 2 łyżeczki koncentratu
– 1 łyżeczka musztardy

– 2-3 łyżki oleju do smażenia

Mięso, przyprawy, kaszę zmiel w malakserze by składniki się połączyły. Formuj kulki wielkości dojrzałego orzecha ziemnego.

Pulpety podsmaż z dwóch stron, na wolnym ogniu na patelni. Dodaj połowę wody. Duś pod przykryciem około 10-12 min. Resztę wody wymieszaj z mąką i śmietaną, dodaj na patelnię i zagotuj mieszając. Dodaj koncentrat i musztardę, zagotuj obracając pulpety umaczając je w sosie z każdej strony. Przełóż pulpety na talerz, sos w tej chwili dopraw ewentualnie do smaku. Wyszło 18 szt.

Podałam do makaronu. Polecam!

2 thoughts on “Pulpeciki (bez dodatku jaj) z sosem

Skomentuj

