Chleb z czarną herbatą i kaszą kuskus (wypieki z automatu)

– 400g białej mąki pszennej
– 2 łyżki otrębów owsianych
– 2 łyżki otrębów pszennych
– 2 łyżki zarodków pszennych
– 300 ml naparu z 2 saszetek Earl Grey (Dilmah)
– 4 łyżki kaszy kuskus
– 1 op drożdży piekarskich (suszonych 7g)
– 3 łyżki cukru
– 1 łyżeczka soli
– 3 łyżki oleju roślinnego

Saszetki włóż do kubka, zalej wrzątkiem i parz do 3 min. Wyciągnij saszetki i odstaw by lekko przestygł wyciąg. Przelej do miarki i uzupełnij wodą do 300ml.

Kaszę kuskus wsyp do miseczki i zalej wrzątkiem do 0,5 cm jej wysokości, odstaw na kilka minut (do wchłonięcia wody przez kaszę).

Do formy dodaj najpierw płynne produkty, następnie suche. Ustaw program zarumienienia skórki i piecz w programie podstawowym.Wychodzi około 750g chleba.

Chleb o pięknej ciemnej barwie. Ciężki od kaszy, zdecydowany w smaku.

7 thoughts on “Chleb z czarną herbatą i kaszą kuskus (wypieki z automatu)

  1. Mam nadzieję, że nie za mokry, bo widać że ta kasza ciężka od wody a skórka już spieczona. Przepis muszę wypróbować!
    Miałem dziś rzutem na taśmę grilla zrobić konkursowego, ale póki co leje jak cholera

  2. Zawitał do mnie w zeszłym tygodniu własnie taki sprzęt do wypieku (pierwszego dnia upiekłam 3 sztuki :D ) i jestem pod wrażeniem chlebków, u mnie póki co były już m.in razowce, pełnoziarniste ze słonecznikiem i klasyczne … widzę, że u Ciebie jest trochę przepisów – na pewno skorzystam :-)

      1. Ja póki co korzystam z książeczki załączonej do wypiekacza i swojej inwencji twórczej, a także internetowych przepisów :-) Dziękuję, na pewno taka informacja się przyda, a przypomniałaś mi przy okazji jeszcze o książce Nigelli którą mam i w której też są przepisy na chlebek :-)

Skomentuj

