Placuszki bananowe (bez dodatku jajek)

Kilka dni temu jedna z czytelniczek (bmaguda) mojego bloga napisała w komentarzu pod naleśnikami pomidorowymi : „polecam do ciasta dodawać łyżkę mąki ziemniaczanej (do słodkich budyń), wtedy nawet bez jajca ciasto się nie rwie”

Jak to bez jaj? (pomyślałam) A następnie musiałam tą myśl wypróbować i następnego dnia rano smażyłam już na śniadanie.

Pomijając mąkę pszenną wyszły świetne placuszki dla alergików, którzy nie stosują jajek i mleka. Placuszki mokre w środku od banana, a mój sceptyczny do innowacji kuchennych mąż zajadał, żartobliwie spierając się z naszym synkiem o każdy placek! :-)

– 1 szklanka mąki
– 3/4 szklanki wody
– 1 łyżka budyniu (suchego)
– szczypta soli
– 1 duży dojrzały banan

– olej do smażenia

Mąkę budyń sól i wodę zmiksuj na gładko. Tuż przed smażeniem placuszków, rozgnieć banana pozostawiając lekkie grudki i dodaj do ciasta. Wmieszaj banana w ciasto.

Porcjuj łyżką do zupy, smaż na złocisto na oleju.

Pyszne, aromatyczne śniadanko dla 2 osób (mały smyk również się naje).

21 thoughts on “Placuszki bananowe (bez dodatku jajek)

  1. Jak to mówią „potrzeba matka wynalazków”. Dopóki mogłam jeść jajka i mleko to tak jak i Tobie nawet do głowy mi nie przyszło żeby naleśniki bez tych – wydawało by się – podstawowych składników robić. W ostatnich miesiącach przetestowałam różne dziwne składniki do robienia naleśników i innych potraw zwłaszcza słodkich, bo uwielbiam słodkości :) Najlepszy skład naleśników to: woda gazowana + mleko sojowe waniliowe + budyń + cukier + olej i smażę bez oleju żeby się młodym łapy nie ciapały :) Dla siebie przekładam czasem budyniem ugotowanym na soku kubusiopodobnym lub soku z ananasów z puszki. Młode wola czekoladę lub kakao. Pozdrawiam.

  2. To jeszcze ja tu dodam komplement od siebie jako, że jajek nie powinnam jeść :-) więc dla mnie też to jest super rozwiązanie , więc nie tylko dla weganów ! I ta bananowa miseczka … kilka postów wcześniej też się pojawiła i mnie zauroczyła :-)

  3. Witam. Od dawna szukałam przepisu na nalesniki czy placuszki BEZ JAJEK,dla dziecka.Dzis znalazłam ów przepis.Skusiłam się na zrobienie z racji banana i budyniu który sie daje do nich.Zmieniłam jeden składnik.. z wody na mleko ryzowe( jest ono wodniste),Dała kopiata łyzkę budyniu czekoladowego. Niestety.. wyszły gumowate ,lekko ciągnące w smaku nijakie ,prawie niesłodkie,zjeśc się zjadło ale bez rewelacji.Wydawło sie ze sa surowe(choc mozno je zrumieniłam) taki ,,efekt,, robił budyń.. cóz jak dla mnie na pewno nie warte zrobienia.. może mój błąd,że dałam mleko ryzowe.. zdecydowanie rozczarowana byłam.Musiałam podac ja dziecku z dżemem aby ,,zagłuszyc,, gumowate ciasto.
    Pozdrawiam.

    1. Kajli przykro mi że Twoje ciasto było „gumowe”, w mojej wersji ciasto wychodzi „mokre”, ale nie było „gumowe”. Przypuszczam że to wina budyniu czekoladowego. Gdyby użyć śmietankowego lub waniliowego ma on mało dodatków i wychodzi jak należy.

Skomentuj

