Kurczak w occie balsamicznym

Uwielbiam soczystego i wypieczonego kurczaka, nie zawsze się jednak udaje. Przysłano mi do testowania papier Saga. Użyłam go do wyściełania formy i do przykrycia mięsa.
Papier zdał egzamin a ja raczyłam rodzinę soczystym kurczakiem:)

– ok 2kg kurczak
zalewa
– 2 łyżki oleju roślinnego
– duży ząbek czosnku
– 2 łyżki octu balsamicznego Kamis
– 2 łyżeczki soli morskiej ziołowej Kamis
– szczypta szałwii suszonej

Czosnek drobno posiekaj wymieszaj z octem, olejem, szałwią i solą. Kurczaka pokrój na 8 części i natrzyj zalewą. Odstaw na noc.

Następnie piecz w 190 stopniach 1,5h. Pierwszą godz piecz pod przykryciem (u mnie papier Saga), następne pół godziny piecz bez przykrycia.
Polecam!

4 thoughts on “Kurczak w occie balsamicznym

Skomentuj

