Drożdżówka z dżemem truskawkowym

Dzisiaj ciasto drożdżowe przełożone dżemem truskawkowym, dżem dostałam od teściowej a moje chłopaki nie chcą go ani w naleśnikach ani na kanapce. Pół słoika zużyłam smarując pięknie wyrośnięte ciasto, przy krojeniu surowej rolady w poprzek troszkę dżem mi uciekał, ale udało się z powrotem go „wciapać” z ciastem na blachę.
W efekcie dżem znikał razem z ciastem:)

– 500g mąki typ 500
– 3 jaja
– 100g dobrej margaryny
– 1/2 szklanki mleka
– op drożdży instant (7g)
– 150g cukru
– szczyptę soli
– 2-3 krople aromatu arakowego

– 200g dżemu truskawkowego z kawałkami owoców
– 1 jajko
– 1 łyżka cukru pudru

Margarynę rozpuść, mleko lekko podgrzej jeśli jest prosto z lodówki. Dodaj jaja, sól, cukier, mąkę, drożdże i aromat. Dobrze wyrabiaj. Jak ciasto będzie miało gładką konsystencję i zacznie odchodzić od rąk, przełóż do miski i przykryj ścierką. Odstaw na około 1h.

Przełóż na stolnice i rozwałkuj na kwadrat. Dżemem posmaruj do 3/4 szerokości ciasta. Zwijaj od brzegu gdzie jest posmarowany farsz. brzegi strucli zaklej ręką.

Kwadratową blachę wysmaruj i obsyp bułką tartą. Struclę pokrój na 3-4cm kawałki i układaj na blasze jeden przy drugim. Jajko roztrzep z cukrem pudrem i posmaruj ciasto.

Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz 40 min w 180 stopniach. Piekarnik wyłącz i odczekaj 10 min zanim wyciągniesz ciasto.

Proste i pyszne:)

13 thoughts on “Drożdżówka z dżemem truskawkowym

  1. Zwykłe, prawdziwe, najlepsze drożdżowe piecze moja Babcia :-) Tego smaku nie da się opisać i zapomnieć. Twoje wygląda pysznie – aż naszła mnie ochota na wypieki, ostatnio robiłam serduszka drożdżowe z konfiturami truskawkowymi (własnej roboty) – zanim wyjęłam kolejną blachę z piekarnika to pierwszej już nie było .

          1. nie ma za co :) polecam, bo wychodzą pyszne a i kuszą wyglądem (oryginalny przepis jest chyba z bloga kwestia smaku o ile się nie mylę) !

Skomentuj

