Zupa z soczewicą i dzikim ryżem

W zamyśle miała być zupa z soczewicą i ziemniakami, ale wczoraj Babcia zaczęła się „buntować”: „-Nie lubię ziemniaków”. Więc że nie wypada się kłócić był ryż, a dodatku dziki i jeszcze w zupie.
Jasne bałam się, bo każdy tylko „dziki ryż najlepszy do sałatek”, a ja nie lubię chrupkich sałatek.
Kto nie ryzykuje ten nie ma:) Wyszła dość jarska, ale smaczna – nikt nie grymasił;)

– szklanka czerwonej soczewicy (połówki)
– 100g ryżu dzikiego
– 2 marchewki
– 1 pietruszka
– kawałeczek selera
– 1 cebula
– 2 łyżki koncentratu
– sól i pieprz
– 2l wywaru

Soczewicę zalej wrzątkiem i odstaw na 30 min. Cebulę pokrój i usmaż na 1 łyżce oleju.
Do wywaru dodaj soczewicę, ryż, cebulę, pokrojoną marchew pietruszkę i seler. Gotuj 30 min.
Dodaj koncentrat i zagotuj. Podawaj posypane majerankiem z pieczywem.
Garnek zupy na 2 dni:)

17 thoughts on “Zupa z soczewicą i dzikim ryżem

  1. Apetycznie wygląda.
    W wolnej chwili zerknij jeszcze raz do mnie – do ostatniego wpisu dołożyłem zdjęcie (też talerz).
    Wszystko przez Caddicusa, bo drażni się ze mną co do przysmaków na Wichrowych.

    1. Witaminko, nie wierz Wugusiowym stwierdzeniom, że drażnię się z nim. No… łże w żywe oczy!!! Chciałem tylko zobaczyć przysmak, o którym był łaskaw wspomnieć w jednym z komentarzy:-))))

  2. Ale z tego, co mi wiadomo w wordpressie można ustawić moderację tak, by zaufani bez problemu wpisywali komentarze, ale to już tak na marginesie. Lepiej już się skup na przepisach i prezentacjach, a nam pozwól połykać ślinkę:-)))

Skomentuj

