Sos orzechowy

Co tu zrobić z posypką orzechową którą dostałam, tort to u mnie raz w roku jak już zrobię:) Ciekawe czy uda się sos orzechowy? Trzeba to zmielić, blender nie dał rady.. Całe szczęście miałam młynek do kawy:) Posypka jako tako zmielona… ale jak sos zrobiłam? Już piszę. Obiecuję że prosto i szybciutko:)

– filiżanka (200ml) posypki orzechowej
– 1 szklanka mleka
– 1 płaska łyżka mąki
– 2 łyżki sosu sojowego
– 1 łyżka soku z cytryny

Orzechy zmiel aż tłuszcz zacznie brylować masę. Do mleka dodaj mąkę i dobrze wymieszaj, zagotuj mieszając , dodaj sos sojowy i zmielone orzechy. Zagotuj i gotowe. Po zestawieniu z kuchenki dodaj łyżkę soku z cytryny i zamieszaj.
W moim sosie są grudki maleńkie, ale wcale mi to nie przeszkadza:)

Podałam do kaszy perłowej. Pyszny nie dominujący smak polecam do drugiego dania.

7 thoughts on “Sos orzechowy

        1. Uśmiałbyś się jak robiłam ten sos:) Wąchałam każdy składnik czy pasują do siebie, i byłam przygotowana by sos wyrzucić jeśli smak nie będzie mi pasował. Zanim jednak przystąpiłam do działania poszperałam w internecie z jakimi składnikami ten sos inni komponują nie chciałam zbytnio kombinować. Całe szczęście udało się, proporcje z głowy.

Skomentuj

