Piernik Tradycyjny (Piernik Staropolski) część I

Piernik ten robi się 6 dni. Zaczynamy od pierwszego etapu. W sumie będą 3 wpisy. W drugim wpisie pokażę ciasto po upieczeniu i co dalej z nim robić. Trzeci wpis to będą zdjęcia po pokrojeniu oraz wrażenia smakowe:)

Z zebranych informacji wynika że jeśli zastosujesz się do przepisu piernik będzie miał świeżość 4 tygodnie, czyli powinniśmy zdążyć podać go na święta:)

Oczywiście jeśli coś pójdzie nie tak, na pewno wam o tym napiszę. Jednak mam cichą nadzieję że mój pierwszy „prawdziwy” piernik będzie doskonały!:)

– 250g miodu
– 250g cukru
– 1/2 szklanki mleka

– 50g masła
– przyprawa do piernika

– 400 g mąki
– 2 jajka
– 50g bakalii
– 1/2 płaskiej łyżeczki sody
– szczypta soli
– 2 łyżki powideł śliwkowych

Miód cukier i mleko podgrzewaj aż składniki się połączą. Następnie zestaw z ognia, dodaj masło i przyprawę do piernika. Mieszaj aż do uzyskania jednolitego płynu. Odstaw do ostygnięcia.

Dodaj resztę składników, porządnie wymieszaj. Przykryj ścierką. Odstaw na 2 dni w ciepłym pomieszczeniu aby sfermentowało.

Ciąg dalszy nastąpi:)

Wieczorem znalazłam w szafce orzechy włoskie w tym samym dniu jeszcze dodałam do ciasta:)

7 thoughts on “Piernik Tradycyjny (Piernik Staropolski) część I

  1. Ja , jeśli chodzi o pierniki, idę zwykle na łatwizne. Mam gdzieś przepis na
    ” piernik błyskawiczny”; robi się go 3-4 dni przed świętami. I jest taki
    ” lekki”, przepyszny!
    Jak znajdę przepis, podeślę Ci Witaminka :)

Skomentuj

