Chutney z pigwy

– 1kg obranej pigwy (bez pestek i skóry)
– 1 cebula
– 1 szklanka cukru
– 1 szklanka octu winnego (białego)
– 1 łyżeczka Jałowca(suszonego)
– 1/2 łyżeczki soli

W niezbyt małe cząstki pokrój pigwę i cebulę. Dodaj resztę składników i duś pod przykryciem 1-2 godzin.

Moje pigwy rozpadły się po niecałej 1 godzinie. Chutnej zaczął niebezpiecznie gęstnieć, ryzykowałam przypaleniem. Tłuczkiem do mięsa ugniotłam większe kawałki.

Moje Pigwy były suche, być może twoje świeże będą potrzebowały 2 godzin gotowania.

Słoiczki szybko wyparzyłam przed przełożeniem chutney do nich. Ustaw je do góry nogami i poczekaj sprawdzić wieczko po całkowitym ostudzeniu. Wyszło 5 małych słoiczków.

Bardzo delikatny lekko słodkawy smak. Polecam podawać do mięs oraz serów.

Oryginalny przepis z którego nabrałam inspiracji jest na blogu For the Love of Food

5 thoughts on “Chutney z pigwy

    1. Praktyczna jestem, miała być nalewka, a mąż ciągle zapominał kupić pewnego składnika;) Więc żeby się nie zmarnowała, wyciągnęłam ją z lodówki i jest nareszcie doczekała się oprawy:)

Skomentuj

