Kładzione pyry z dynią

Bardzo lubię kopytka, miałam ogromną ochotę na nie dzisiaj. Jednak żeby nie był za prosto, a w lodówce czekał jeszcze kawałek dyni do wykorzystania pomyślałam że zrobię: Dyniowe kopytka.

– 1 kg ziemniaków (obierz i ugotuj)
– 40dag dyni (pokrój, ugotuj i odcedź)
– 1 jajko
– 1 szklanka mąki pszennej

Ziemniaki utłukłam z ugotowaną dynią, wymieszałam wszystko i okazało się że jest bardzo rzadkie ciasto… dodałam

– o,5 szklanki mąki ziemniaczanej

…. dalej rzadkie…. i co teraz?

Zagotowałam wodę w garnku, posoliłam, dodalam łyżkę oleju. Ciasto kładłam łyżką na wrzątek, gotowałam 5 min.

Nie mogę nazwać ich „Kładzione kluski” bo ani ziemniaków, ani jajek nie ma w podstawowym przepisie. Dlatego nazwa dość pokrętna, ale było smaczne:)
Podałam z sosem grzybowym, polecam też ze słodkim sosem.

2 myśli na temat “Kładzione pyry z dynią

  1. Robie te kladzione juz chyba 4 raz i za kazdym razem sa pyszne. Dodam jeszcze ze bardzo czesto kozystam z Pani strony bo przepisy sa naprawde super.

    1. Witaj:) Ogromną przyjemność zrobiłaś mi dzisiaj tym komentarzem! Pozdrawiam i zachęcam również do dzielenia się opinią z takimi co nie chcą wyjść, czasami to może być moja wina:) Pozdrawiam cię miło!:)

Skomentuj

