Sok z Pigwy

Dostałam od cioci 2 Pigwy, kompletnie nie wiedziałam co z tym zrobić? Koleżanka poradziła “- Zasyp cukrem, będzie pyszny sok do herbaty!” Podobno jest pyszna naleweczka z Pigwy jak ktoś ma przepis proszę podać:)

- 2 pigwy
- cukier
- woda

Pigwy porządnie umyj (mają taki charakterystyczny meszek). Pokrój w paski, włóż do słoja i zasyp cukrem. Ostaw na 12h.
Przełóż do rondelka, dodaj 1/4 szklanki wody. Zagotuj, przelej gorący sok do wyparzonych buteleczek. Zakręć i po ostygnięciu wciśnij wieczko, jeśli nie odskoczy praca skończona:)

9 uwag

  1. Do nalewki potrzebujesz tylko sposób alkoholu i cukier;) Robiłam kiedyś – jest cudownie słodko-kwaśna gęsta i rozgrzewająca:) Zalane cukrem pokrojone drobno owoce odcedzasz i dodajesz alko. Cała filozofia. Sok na pewno będzie Ci smakował:) Pigwa ma bardzo dużo wit. C:)

    Pozdrawiamy!

  2. Bardzo smaczna jest pigwa do herbatki. Ja w tamtym roku zostałam obdarowana smażoną pigwą z cukrem ale niestety nie znam przepisu. Dodaje się ją własnie do herbatki zamiast cytryny. A przepisów na nalewkę jest dużo wystarczy wpisać w google pigwówka lub nalewka z pigwy. Moja mama w tym roku robi ale dopiero przetestować będzie można w grudniu bo musi dość długo stać. Przepis spisałam z internetu, niestety nie mogę go teraz znaleźć :( Słyszałam też, ze z laską wanilii smakuje świetnie. W wielu przepisach jest , w tym co ja miałam pamiętam nie było ale i tak dodaliśmy :)

  3. Tutaj nie trzeba specjalnego przepisu, wystarczy, żee weźmiesz sok, który zrobiłaś i wlejesz do niego spirytusu w takiej ilości, żeby uzyskać pożądaną moc i już będziesz miała pyszną nalewkę :)
    Można również zalać pigwę spirytusem, choć nejlepiej i tak wszystko robić z przemrożonej pigry, no, a potem ugotować syrop z cukru i wody i zalać alkohol :) wychodzi pychotka!

  4. Witaminka :)
    Pigwa podobno ma 2 razy tyle witaminy C niż cytryna :)
    A nalewkę robiłam z Mamą; dla mnie zbyt słodkie to coś :>

  5. [...] i zalać wódką, a spędziłam przy tym pół dnia. Na szczęście teraz 6 tygodni odpoczynku . Witaminko, na samym dole znajduje się [...]

  6. wszystko fajnie, tylko trzeba wykroć gniazda nasienne z pigwy, gdyż są trujące”

  7. [...] serem 1 796 Szarlotka super łatwa i szybka:) (Szarlotka sypana) 1 614 Zupa krem z cukinii 1 587 Sok z Pigwy 1 445 Zupa z dyni 1 094 Zapiekanka z cukinii 994 Kopytka z sosem myśliwskim 924 Surówka z pora [...]

Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 2 785 other followers

