Chleb z sokiem pomidorowym (wypieki z automatu)

Odkurzyłam automat do chleba, który mnie rzadziej rozczarowuje niż moja gazowa kuchenka. Jakież było moje zdziwienie kiedy ujrzałam ten przepis w mojej ulubionej książce o wypiekach z maszyny. Z podniesionymi brwiami szybko wzięłam się do pracy. Warto było:)

– 500g mąki pszennej (typ 500)
– rozgnieciony ząbek czosnku
– 0,5 łyżeczki suszonej natki pietruszki (lub łyżeczka świeżej)
– 2 łyżki oliwy
– 280 ml soku pomidorowego
– op drożdży suszonych (7g)
– 2 łyżki cukru
– 1,5 łyżeczki soli (cebulowej)

Do formy do pieczenia dodaj produkty płynne, a następnie suche.
Ustaw:
– Program podstawowy.
– Średnio spieczona skórka.
– 750g
Start!:)

Wrażenia:
– bardzo fajnie się kroi (piekłam w nocy, do rana studził się pod ściereczką),
– miękki, pachnący, nie dominujący w smaku,
– najlepiej smakuje z serami
– na pewno upiekę go jeszcze nie raz!

Przepisy na chleb z automatu czerpię z książki:
Domowy chleb. 300 przepisów na pyszne pieczywo z automatu
Ulrike Skadow

4 thoughts on “Chleb z sokiem pomidorowym (wypieki z automatu)

  1. Ostatnio w domu Tata rzucił hasło zakupu takiego automatu. Patrząc na Twoje przepisy chyba muszę po powrocie do domu z Nim porozmawiać, albo zażyczyć sobie taki automat na gwiazdkę :-) Kupując graham w sklepie, aż boję się czytać etykietę … A tu takie pyszności ! :-)

  2. Super mi się udał, ale po wczorajszym sukcesie – czyli chlebku z kminkiem – naszły mnie dodatkowe refleksje nie tylko co do uproszczenia proporcji, ale też ustawienia wagi. Myślę, że dla tego chlebka zapodanie wagi w automacie na 750 jest wystarczające „na styk” gdyż 280 ml to trochę więcej niż 250 gram (ustawione 750 gram minus 500 gram mąki). Zwłaszcza, że i temu z kminkiem dołożyłem 5 minut na lepsze zrumienienie. Hm, kuszą zatem kolejne eksperymenty ;))) To znaczy zastanawiam się nad ustawieniem wagi w automacie na 1000 gram (przedłuża cały cykl pieczenia) lub wybór innego programu (np. na taki ze wstępnym podgrzewaniem jak do chlebków pełnoziarnistych).

    1. A wiesz ja kolorem skórki się nie sugeruję tylko konsystencją i smakiem chleba. Bo już kilka gniotów upiekłam:) Podejście do miary wagi jak widzę to indywidualna sprawa, ale cenię twoje wszystkie wskazówki:)
      Ja nie mam programu na chleb wieloziarnisty:(

Skomentuj

