Schabowy z goździkami

Kiedy tak nagle zimno się zrobiło, pomyślałam o przyprawie curry, o cynamonie w kawie, ale w torbie z zakupami czekał schab…. Goździki na mnie zerknęły kiedy przeglądałam półkę z przyprawami szukając natchnienia… No to zapraszam, spróbujemy.

Zalewa:
– 2 łyżki octu winnego
– 2 łyżki oleju roślinnego
– 2 łyżeczki goździków
– sól do smaku

1. Goździki utrzyj w moździerzu, wymieszaj z olejem, octem i solą. Natrzyj mięso i odstaw.
2. Ustaw piekarnik na 230stopni, zajmij się dodatkami. Np. Obierz ziemniaki i zetrzyj ogórki na mizerię.
3. Mięso wstaw do nagrzanego piekarnika i podlej trochę olejem, po 15min obróć i piecz jeszcze 15 min. Wyciągnij zeskrob goździki z mięsa i podawaj z ulubionymi dodatkami.
4. Podałam z ziemniakami polanymi masłem i ogórkami wymieszanymi ze szczypiorkiem i jogurtem greckim.

Bardzo aromatyczne danie, rozgrzewające w zimny dzień:)

One thought on “Schabowy z goździkami

Skomentuj

