Makaron domowy – Tagliatelle

– 25 dag mąki (typ 450)
– 3 jaja

Ciasto wyrób, rozwałkuj bardzo cienko, cieniej niż ci się wydaje:) (1mm)
Rozwałkowane placki odłóż na podsypanej ścierce do 30 min (ciasto Ci się odwdzięczy i będzie elastyczne). Zwiń placek z krótszego boku i krój na 5-7mm paseczki. Gotuj w osolonej wodzie, po wypłynięciu 2 min. Odcedź, zalej zimną wodą na 2 min i ponownie odcedź!

Twoje domowe Tagliatelle jest gotowe:) Podawaj np z klopsikami w sosie! Pycha!:)

„Makarony” Carla Bardi

Miał być wczoraj rosół z makaronem domowej roboty, jednak gapa ze mnie i zabrakło mąki na pomysły:) I rosół był z ryżem, jednak makaron dalej mnie gnębił ponieważ tak już mam jak wracam do domu a jadłam coś pysznego po za domem to w miarę moich możliwości koniecznie muszę to przetestować!:)

Skoro już mąkę kupiłam, nie chciałam męczyć rodziny zupą przez dwa dni pomyślałam o Tagliatelle, wyszło ciut za grube, jednak ciasto re-we-la-cyjne!:)) Jak na pierwszy raz to i tak jestem zadowolona, a w niedzielę będzie rosół i makaron domowej roboty tylko niteczki, oczywiście pokażę jeśli się uda:)

Do Tagliatelle podałam klopsiki z łopatki wieprzowej, z sosem śmietanowym z dodatkiem sera pleśniowego.

7 thoughts on “Makaron domowy – Tagliatelle

  1. wow wielkie dzięki, właśnie ostatnio robiłam makaron tagliatelle (gotowy oczywiście) z sosem, teraz mogę do sosu dodać makaron domowej roboty, a przepis rzeczywiście trudny nie jest :D

Skomentuj

