Muffiny Cynamonowe

Formę silikonową na Muffiny dostałam na urodziny i nie przypuszczałam że może być taki fantastyczny efekt! Jak widać mój synek też miał frajdę:)))

To pierwszy przepis, dlatego nie szaleję jeszcze z dodatkami:)

– 2 szklanki mąki
– 2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 1 szklanka cukru
– szczypta soli
– 2 łyżeczki cynamonu

– 1 jajo
– pół szklanki oliwy (lub masła)

Składniki suche i składniki mokre wymieszaj osobno, przed wylaniem do formy wymieszaj i pozwól na niewielkie grudki by ciasto nie było zbyt ciężkie (tak napisali tak zrobiłam).

Piekłam w 200 stopniach 25 min. Super szybki deser! Rewelacja!:)

„Ciasta błyskawiczne” Aleksandra Chomicz, Alina Stradecka

Agnieszka Kręglicka pisze:

„Małe, pękate babki, które w zależności od dodanych składników stają się słodkim ciastkiem albo wytrawną bułeczką. Muffiny (czytaj: mafiny) z dodatkiem świeżych owoców lub ziół idealnie pasują na podwieczorek w ogrodzie.W Stanach, skąd pochodzą, najczęściej pieczone są na śniadanie. Ale pewnie mogłyby się także znaleźć w repertuarze podwieczorku Ani z Zielonego Wzgórza…” więcej

9 thoughts on “Muffiny Cynamonowe

  1. Zastanawiałam się nad kupnem takiej foremki, ale widzę, że nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba kupować i piec! Pięknie wyglądają te Twoje muffinki:)
    Pozdrawiam
    Asiek

    1. Ja chodziłam do DUKA kilkakrotnie mają ciekawe rzeczy – ciężko się stamtąd wychodzi! Trafiłam własnie na wyprzedaż (musi być w całej sieci DUKA), a mąż się ucieszył że nie musiał mi prezentu szukać na urodziny. Kupuj śmiało!:)

  2. Fantastyczny kształt foremek, a jeśli chodzi o same muffiny – ostrzegam, po pierwszych trudno nie piec od razu kolejnych i powstrzymać się od eksperymentów, wiem z własnego doświadczenia :)

      1. Witaminko możesz napisac jakiej konsynstencji ma być to ciasto, bo ja najwyraźniej coś pokręciłam i w efekcie upiekłam pyszne ciasto cynamonowo-bakaliowe ;) :D. Cóż potrzeba matką wynalzaku ;)

    1. aha to wyjaśnia użycie sformułowania „wlać do foremki” ;), no mnie nie wyszło, więc dodałam bakalii i jako zwykłe ciasto też super – polecam jak się ktoś zgapi tak jak ja :).

Skomentuj

