Pilaw

200g białego ryżu
2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczka gałki muszkatołowej
1 łyżka masła
szczypta białego pieprzu
szczypta cynamonu
4 daktyle suszone
szczypta soli

1 ananas
1 łyżka masła

7 skrzydełek z kurczaka
1/2 łyżeczka rozmarynu
1/2 łyżeczka kolendry
sól
masło(do smażenia)

Bardzo pouczający artykuł Agnieszki Kręglickiej o Pilaw.

Ryż ugotuj z curry i solą. Ananasa pokrój podsmaż na maśle. Do ryżu dodaj cynamon, gałka muszkatołowej, pieprz, cynamon, daktyle(posiekane) i ananas. Delikatnie wymieszaj. Rozmaryn utrzyj z kolendrą i przypraw skrzydełka wraz z solą. Smaż pod przykryciem na średnim ogniu. Podawaj z ryżem.

Dawno tak aromatycznego obiadku nie jadłam, wszystko było paluszki lizać!:)

Gotowanie krok po kroku? tutaj

6 thoughts on “Pilaw

  1. Ryżu z daktylami i cynamonem jeszcze nie łączyłam – czas na pierwszy raz:)

    Jak kliknęłam na baner u nas na blogu i otworzył mi sie Twój, pomyślałam, że znów mi atari psikusy robi:) dopiero po chwili dotarło do mnie, że mieszkanie odmalowałaś:) Podoba mi się;)

    1. zasięgnęłam konstruktywnej krytyki pewnego młodzieńca który ma ogromną wiedzę kulinarną i pracuje w dodatku w restauracji i jak skwitował moją stronę „zajazd u babuni”:D to szybko wpuściłam tutaj świeżości:)
      co do Pilaw, to powiem ci ze pierwszy raz jadłam curry na słodko i smakowało mi!:)

Skomentuj

