Kotlet de volaille

– 3 filety z kurczaka
– masło
– wykałaczki
– przyprawa do kurczaka
– pół łyżeczki tymianku
– 2 jajka
– odrobinę mleka
– bułka tarta

Odkrój od fileta polędwiczkę i rozbij filet na tyle cienko by był do zawijania, ale na tyle grubo by się masło nie wyciekło ze środka. Ułóż z szerszej strony fileta masło i zawiń dokładnie. „Pozapinaj” wykałaczkami brzegi fileta. Przypraw przyprawą do kurczaka. Jajka wymieszaj z mlekiem i tymiankiem i obtocz kotlety, pamiętaj o bokach. Następnie obtocz w bułce tartej, również pamiętaj o bokach. Smaż na gorącym tłuszczu na wolnym ogniu, długość smażenia dostosuj do grubości mięsa. Podawaj z ziemniakami i z sałatą na słodko.

Najlepsze są ostatnie zdjęcia, ponieważ zdjęcia są zawsze gorące to masło mi wypłynęło „beszczelnie” ;)

Drób czyli najsmaczniejsze potrawy z kurczaka indyka gęsi i kaczki? tutaj

12 myśli na temat “Kotlet de volaille

    1. cóż ja to tez raczej z tych mięsożernych jestem, a więc kotlety jak najbardziej – o każdej porze dnia ;) :D

      1. Krysiu pasek sera żółtego to ja sobie tak wydumałam sama oprócz masełka oczywioście bo masełko musowo, noo i od tamtej pory daję jeszcze serek, :) … dawno ajkoś nie robiłam de volaille i zainspirowana wizytką u ciebie zrobiłam wczoraj hiiii … czasami nie napiszę komentarza pod czymś ale inspirujesz mnie Krysiu swoimi przepisami i dajesz pomysł na obiad i chwała ci za to czyli blog ..

        jeszcze wcześniej wyciągnęłam od ciebie pomysł na kluchy nadziewane kurczakiem i marchewką z groszkiem, mąz mój zajadał się oj zajadał a pierwszy raz zrobiłam takie własnie z twojego pomysłu .. były duże i jak zjadł 4 takie kolosy jakie zrobiłam to ledwo wstał od stołu ;) ……………….

        także sama widzisz jak bardzo jest mi pomocny twój zakątek :)

  1. nie ma co sie czerwienić Krysiu .. cała przyjemnośc po mojej stronie noo i nie tylko mojej bo i męża jak mu zgotuję przepis od ciebie :)

Skomentuj

