Ciasto kruche z galaretką i truskawkami

ciasto
– 25 dag mąki
– 10 dag cukru
– 1 jajko
– 5 dag masła

Ciasto porządnie zagnieć. Tortownicę wysmaruj tłuszczem, wyłóż ciasto i nakłuj widelcem. Piecz w 195 stopniach 30 min.

– 3 garście małych truskawek
– 2 galaretki (wiśniowa i cytrynowa)

Truskawki umyj, przekrój na pół i ułóż na ostudzonym cieście. Galaretki rozpuść z sumie w 600 ml gorącej wody. Wylej na ciasto i odstaw do stężenia.

Pyszny i prosty deser. Syn (1,5 roku) do tej pory ani galaretki ani truskawek nie chciał jeść, teraz mnie zaskoczył i zajadał aż miło:)

Lato w kuchni? tutaj

Nauka szczęścia? tutaj

9 thoughts on “Ciasto kruche z galaretką i truskawkami

  1. Witaminka:*
    ja na ciasto daję jeszcze masę serową. Pycha!
    Wpadnij do mnie z ludźmi na seans, będzie mój ulubiony film” czym się różni mózg mężczyzny od mózgu kobiety? ”
    ;)

  2. 10-tego czerwca były moje imieninki, siadziałam do północy w kiczyn i robiłam ciasta, min. tartą z truskawkami i galarteką, identyczna :) jedynie w środek dałam krem na bazie kaszy mannej potem truskawki i galaretka :) zrobiłam jeszcze ciasto z truskawkami, sernik z polewą czekoladową, sernik królewski, murzynek z polewą posypaną wiórkami kokosowymi i jedno ciasto wywaliłam ponieważ dałam starte jabca na ciasto nie takie jak powinno być [eksperyment nie wyszedł] no ale pozostałe ciasta udały się :)

Skomentuj

