Buchta Drożdżowa

– 40 dag mąki
– op drożdży w proszku (lub 5 dag świeżych)
– 3 jajka
– 15 dag cukru
– 100g masła
– 0,5 szklanki mleka
– szczypta soli

dodatki:
– 2 łodygi rabarbaru (obrane i pociachane)
– cukier puder

– tortownica 21cm

Drożdże wymieszaj z ciepłym mlekiem i cukrem, odstaw. Jak zaczną „bąbelkować” są gotowe do dalszej przemiany:)

Dodaj mąkę jajka, masło i sól. Wszystko pięknie zagnieć i odstaw. Jak ciasto podwoi swoją objętość jest gotowe do pieczenia.

Jeśli chcesz dodać bakalie lub inne dodatki to jest ten moment:)

PAMIĘTAJ ŻE SUKCESEM PUSZYSTEGO DROŻDŻOWCA JEST TO BY SKŁADNIKI BYŁY PODOBNEJ TEMPERATURY.

Piekłam w 195 stopniach w kuchence gazowej, 40 min. Po wyłączeniu odczekałam 10 min zeby otworzyć drzwiczki piekarnika. Następne 10 min odczekałam zanim wyciągnełam je z piecyka.

Wrażenia: Rewelacyjnie puszyste ciasto:)

Moje inspiracje: Kuchnia Domowa. Zofia Zawistowska

Inne ciasta? tutaj

Jak wyróżnić się z tłumu? tutaj

18 thoughts on “Buchta Drożdżowa

  1. pamiętam jak moja babcia robiła drożdżaka z rabarbarem, wstawała o czwartej rano, a wnusio przed pracą wpadał do niej i się zajadał popijając kawę. To były czasy, cholera. Szkoda, że już nie wrócą.

  2. acha .. w takim razie mogę .. to fajnie….. jeśli jutro znajdę czas to zrobię jutro, składniki mam a to najwazniejsze :)

  3. Całkiem proste w produkcji a jakże na pewno smaczne bo uwielbiam drożdżowe ciasto, też mi się kojarzy z domem rodzinnym i świętami, bo na święta to już cały kredens był wyposażony w takie drożdżowe ciasta.

  4. Troszkę niedokładnie napisane, więc mam dwa pytania.
    1. Te drożdże w proszku to wymieszać tylko z mąką i resztą składników, czy też najpierw z mlekiem?
    2. Ciasto bezpośrednio wkładam do tortownicy, czy też muszę czekać aż wyrośnie? ;>

    1. Użyłam drożdży w proszku które nie potrzebują wyrastać, jedynie fajnie jeśli składniki są w podobnej temperaturze.
      Jeśli używasz świeżych drożdży trzeba je wymieszać z ciepłym mlekiem i cukrem, poczekać aż wyrosną, wymieszać z mąką i również odstawić do wyrośnięcia.

  5. Ohhh.. Dzięki wielkie.. :)
    Dziś się zabieram za robienie, bo mam ogromną chęć, jak widzę to zdjęcie, a kobieta w ciąży nie powinna sobie odmawiać.. :D

Skomentuj

