Barszcz z botwinki

– 2 pęczki młodej botwinki
– 1 pęczek młodych buraczków z nacią
– 2 marchewki
– 1 pietruszka
– 4-6 ziemniaków
– 1 szklanka zakwasu buraczanego
– pół szklanki słodkiej śmietany
– 2 litry wywaru

w ostatniej chwili:
– pół kiełbasy dobrze uwędzonej

Wywar ugotuj, dodaj buraczki młode, marchewkę i pietruchę. Gotuj do miękkości. Zmiksuj. Dodaj pociachaną botwinkę, ziemniaki, zakwas, kiełbasę, przypraw i gotuj do 20 min. Ściągnij z ognia, dodaj śmietanę i zajadaj!:) Pychotka!

Inne dania? tutaj

Jak skutecznie zadbać o budżet domowy? tutaj

16 thoughts on “Barszcz z botwinki

  1. jak się nie ma zakwasu buraczanego to wystarczy potem dodać octu, a w czasie gotowania, łyzke oleju…ja to robie na kostce rosolowej byle jakiej ;)

  2. wlazłam tu to i pogadać mozna i się na mnie nie gniewaj, ja po prostu nie rozumiem , że mozna się obejść bez dnia wolnego od obowiązkow…:)

    1. Nie gniewam, pytasz to odpowiadam:)
      Ten blog to jakiś kontakt ze światem:)
      Ja lubię czytać że na solarkę chodzisz i do fryzjera, ja nie mam na to czasu:) Luksuem jest dla mnie chwila jak sobie maseczkę zrobię, o własnie!

  3. przy okazji przepisów kulinarnych /które zawsze u Ciebie Witaminka zachęcają /, wtrancając się w temat kosmetyczny :))) … moja siostra cioteczna bardzo dobra kosmetyczka… powiedziała, że najlepszy dla twarzy jest olej z avocado albo z wiesiołka / podsłuchałem niechcący / :)

  4. ja uwielbiam barszcz z botwinki /napisała i zaczęła nerwowo kręcić kółka na dywanie dużym palcem u nogi/ a ten no, nie boczysz się na mnie nie ? /wstrzymała oddech/ :)

  5. nie znoszę botwinki – to też pozostałość z dzieciństwa, aczkolwiek buraczki i barszcz z nich jak najbardziej :)
    chociaż kto wie, może teraz by mi zasmakowało – wszystko się zmienia z wiekiem, szpinaku też kiedyś nie znosiłam jak prawie każde dziecko ;)

Skomentuj

