Schabowe z rozmarynem

– 3 kotlety schabowe
– 1 łyżeczka suszonego rozmarynu
– sól
– pieprz
– 2 jajka
– bułka tarta
– masło
– ziemniaki
– sałata
– 200 ml śmietany
– 2 łyżki cytryny
– 2-3 łyżeczki cukru

Rozetrzyj w moździerzu 1/2 łyżeczki rozmarynu, natrzyj nim kotlety, posól, popieprz i odstaw na 1h. Rozbij kotlety i ponownie natrzyj w/w przyprawami. Salatę umyj, odsącz i porwij. Smietanę połącz z cytryną, cukrem i szczyptą soli. Kotlety namocz w rozbitych jajach. Ziemniaki umyj, obierz, pokrój i wstaw na ogień, gotuj do miękkości. Kotlety obtocz w bułce tartej i smaż na sklarowanym maśle saute. Sałatę wymieszaj ze śmietną tuż przed podaniem, wtedy sałata nie straci na jędrności. I gotowe!

„Wieprzowina. Kuchnia na co dzień i od święta” Anne Ridder

Ciekawostki o Rozmarynie

Rozmaryn wykorzystywany jest w przemyśle spożywczym, kosmetycznym, farmaceutycznym i perfumeryjnym (patrz larendogra).
– Nazywano go świeżym powiewem morza. Był uważany za symbol wiernej miłości.
– Hiszpanie darzą go dużą czcią, gdyż według wierzeń dał schronienie Matce Boskiej w czasie ucieczki do Egiptu. Gdy powiesiła swój niebieski płaszcz na krzewie, białe dotychczas kwiaty zabarwiły się na niebiesko.
– Rzucano go na podłogę w salach sądowych jako ochronę przed gorączką więzienną.
– W niektórych wioskach płótno lniane suszono na krzakach rozmarynu.
– Naparem płucze się ciemne włosy.
– Gałązka rozmarynu rzucona w ogień odstrasza owady.

Informacja pobrana ze strony: http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozmaryn_lekarski

26 thoughts on “Schabowe z rozmarynem

  1. Tymianek zachwala moja teściowa, a kardamon….. no nie. Ale w takim razie zabieram się za szukanie w teorii by przejść do praktyki. Kardamon kojarzy mi się jako dodatek do kawy…. ale nie śmiej się proszę jeśli coś pokićkałam:)

    1. Rzeczywiście, kardamon do kawy pasuje. Ale też do sosów, czy zupy. Jak się podszkolisz z teorii będę pytać, bo ja to zawsze intuicyjnie dodaję, metodą prób i błędów ;P

  2. ale ja nie lubię imbiru, ble!:))
    mąż piję kawę „z gruntem”, ja po takiej delirkę mam:D więc siłą wyzsza i musialam polubic rozpuszczalną:P ale czasami zaparzam sobie taką prawdziwą i nie mogę się jej nawąchać:))

    1. też nie lubiłam imbiru, w żadnej postaci…ale po jakimś czasie dodawania świeżego imbiru do herbaty z sokiem malinowym odnalazłam jego urok i potencjał. Powiem Ci również, że nic tak nie rozgrzewa zima jak napar z przeciśniętego przez praskę do czosnku imbiru z plastrem cytryny i miodem… Na szczęście idzie wiosna wiec nie musisz tego próbować ;)

  3. Hej Witaminka, dawno nie byłam u Ciebie a tu widzę..schabowe z rozmarynem! Na pewno pyszne, ale mój synuś i brat uznają tylko i wyłącznie klasyczne tj sól i pieprz ( dużo pieprzu), otoczone najpierw w mące, potem jajku a na końcu a w bułce tartej. Smażone na Plancie z olejem lub zwykłym smalcu z dodatkiem oleju
    A co do kawy: regularnie bezczeszczę cały rytuał spożywania tego trunku. Wstaje o 5:30 i zaczynam pęd: zrobić kawę, zrobić dzieciom śniadanie i kanapki do szkoły, dać kotom jeść, puścić psy na spacer( same łążą koło domu na szczęście) a ja umyć się i przygotować do pracy. I..kawa w biegu( z papierosem w ręku- też w biegu ;))
    W pracy też nie mogę oddać się przyjemności picia kawy, mam 30 młodych ludzi do pilnowania zwykle lub stery dokumentów do pisania. Dopiero jak uda mi się czasem wyskoczyć do kawiarni wieczorkiem, mogę delektować się dobrą kawą.Tylko, że..wieczorem raczej nie pijam kawy! ;))

    1. Ze schabowymi to jest tak, że mąż i babcia to tylko by mięso chcieli jeść, ja nie specjalnie, ale skoro ja gotuję, to czasem kombinuję sobie, a co!:)
      Kawa u mnie moze byc jedna czy dwie max, organizm jakis nie teges, po wiekszej ilosci nie utrzymam łyżeczki cukru, a też drogi to wiesz:)))
      Pozdrawiam!

    1. Z ziołami się zaprzyjaźniam ostatnio, dzisiaj byłyby mielone z tymiankiem, pieknie zapach się kompnował…. ale patrze co te kotlety takie blade jakies…. a ja ze sklepu w pędzie zamiast wieprzowo-wołowe(jakie lubie), wziełąm z szynki wieprzowej:P

Skomentuj

