Pasta twarogowa na sniadanie

– Kostka białego sera półtłustego
– 1 łyżka smarowidła do pieczywa
– pieprz kolorowy (szczypta)
– sól
– 1 łyżeczka lubczyku suszonego

I gotowe!

„Zioła i przyprawy mojej kuchni” Biruta Markuza

Ciekawostki o Lubczyku

Przypisywano mu wielką moc. Wg dawnych wierzeń wykopany wraz z nacią 1 października o szóstej rano wielkie i znamienite skutki czyni w małżeństwie, roztyrki i niezgody w nim równa. Upięty we włosach lub przyczepiony do sukni ślubnej miał przynosić młodej parze szczęście. Dodany do pierwszej po urodzeniu dziecka kąpieli miał przynieść szczęście w miłości (ale tylko dziewczynkom!).

Anonimowy autor w 1614 r. tak pisze:

Dziewki umiem porządnie do młodzieńców zwodzić.
Uczynię, co nie będzie nigdy dzieci rodzić.
Zamąż nigdy nie pójdzie, której ja chcę zgoła,
Uczynię to a prędko, bo mam takie zioła.

Informacja pobrana ze strony:http://pl.wikipedia.org/wiki/Lubczyk_ogrodowy

4 thoughts on “Pasta twarogowa na sniadanie

  1. ja w serek wiejski (bo ten najwole) wkrawam rzodkiewkę (zawsze się nabiorę na wygląd apetyczny) albo jak nie mam to tylko szczypiorek (pęczek i koperek (peczek) sól pieprz i tez pycha! tyle że nie na kanapki do pracy bo za cieknące :)

Skomentuj

