Naleśniki ze szpinakiem i białym serem

naleśniki ze szpinakiem

naleśniki
– 1,5 szklanki mąki tortowej
– 1 szklanka mleka
– 1 szklanka wody
– 2 jaja
– szczypta soli
– 2 łyżki oleju rzepakowego

farsz:
– szpinak mrożony brykiet (450g)
– ser biały półtłusty (250g)
– 1 cebula
– 1/2 ząbka czosnku

Ciasto na naleśniki porządnie zmiksowałam i odstawiłam na około 1h. Usmażyłam drobno posiekaną cebulę na małej ilości masła, dodałam rozmrożony osączony szpinak i podgrzewałam do 3 minut. Dodałam biały ser i mieszałam aż ser się podgrzeje i wmiesza w szpinak. Na końcu doprawiłam do smaku solą i roztartym czosnkiem. Za długo sera białego nie można podgrzewać bo puści serwatkę. Jeśli farsz jest zbyt suchy dodaj trochę masła i wymieszaj. Do odstałego ciasta dodałam około 1/4 wody i smażyłam na oleju rzepakowym, wyszło około 10 naleśników. Dodawałam po około 2 łyżki farszu na jeden naleśnik.

Smacznego

22 thoughts on “Naleśniki ze szpinakiem i białym serem

  1. nie byłbym sobą gdybym nie zadał kilku pytań do tych naleśników:
    -co to znaczy „sklarowane” masło?
    -czy do ciasta naleśnikowego nie dodaje się szczypty soli ?
    -i ten szpinak …mrożony wkładam do rondelka i co? podgrzewam go do roztopienia a potem gdy zacznie blulgotać to ma on tak bulgotać kilka minut tzn. ile 3-4min czy 6-7min?
    -rozumiem, że do szpinaku wody nie dodajemy
    …..resztę przepisu rozumiem ,za wszystkie pytania serdecznie przepraszam i o wybaczenie Ciebie „witaminkaa” proszę :)

  2. witaj! jest wpis sklarowane masło więc już wiesz:)
    -do ciasta nalesnikowego dodaję szczyptę soli (na wyrośnięcie) i szczyptę cukru (by nie były takie blade:)
    – szpinak, no własnie najpierw go wyciagnij z foli i włóż do garnka niech się rozmrozi, to powinno byc na początku wpisu:)
    – kilka minut 3-5 :))))

  3. a teraz jest świeży więc można cuda z nim robić, choć ja zapobiegawczo na zimę sobie mrożę sama całe liście w kulkach – odkąd to zaczęłam robić przestałam akceptować szpinakową papkę. Polecam!

    1. naucz mnie akceptować świeży szpinak, podaj potrawę i przepis zrobie:) plisss
      W domu rodzinnym nie kojarzę by występował, u męża w rodzinie akceptują ale nie podają. W nalesnikach z bialym serem b. mi smakuje, jak syna jeszcze nie bylo w planach do farszu tego dawalam sporo czosnku:)

  4. najprostsze i szybkie dlatego często zdarza nam się jeść : makaron penne ze szpinakiem.

    SOS:
    duża śmietana 12%
    1 jajko
    kilka ząbków czosnku (5-6)
    pieprz
    sól
    wszystkie składniki dobrze ze sobą połączyć – znaczy się wymieszać :)

    Na patelni rozmrażasz szpinak a gdy już będzie zupełnie miękki dodajesz sera pleśniowego najlepiej jakieś niebieskiego, jak ser się roztopi dodajesz sos. W międzyczasie ugotowałaś makaron. Jak sosina się pięknie połączy ze szpinakiem i serem – do garnka z odcedzonym wcześniej makaronem wlewasz ją i szybko jeszcze przez chwilę mieszasz na małym ogniu.

    GOTOWE :)

  5. można i z takim i z takim, ja oczywiście zdecydowanie polecam świeży tym bardziej, ze teraz jest na niego sezon – poza tym nieporównywalnie lepiej będzie smakować:)

Skomentuj

