Krupnik z pęczakiem

krupnik z pęczakiem

To jedna z moich ulubionych zup, to właśnie z kaszą pęczak jadłam taki krupnik w dzieciństwie:)

– 4 podudzia z kurczaka
– 3-4 łyżki kaszy pęczak
– 3 marchewki
– 1 duża pietruszka
– kawałeczek selera (1/8 bulwy)
– 4-5 średnich ziemniaków
– 1 cebula
– 1/3 pora
– łyżeczka suszonego koperku
– łyżeczka suszonej natki pietruszki
– sól do smaku
– około 1,5 l wody

Mięso z kaszą zalałam zimna wodą i wstawiłam na gaz. Po 20 minutach dodałam pokrojony drobno por i posiekaną cebulę. Po następnych 20 minutach dodałam rozdrobioną marchewkę pietruszkę i seler. Po kolejnych 15 minutach dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki i posoliłam. Gotowałam do miękkości ziemniaka, czyli końcowe 15-20 minut. Na końcu do garnka dodałam zioła.

Smacznego

9 thoughts on “Krupnik z pęczakiem

  1. no ciekawy przepis ….hmmmm…cztery razy go czytałem aż go zrozumiałem …spróbuję to zrobić tylko co to jest pęczak ??????????

  2. Przepis jest dobrze opisany …zrozumiałem :) i ugotuję sobie taką zupę..ja gotuję trochę inaczej krupnik ale niektóre rady zastosuję u siebie… i sam przepis sprawdzę …

  3. Witaminko, ja krupnik robię obowiązkowo z solidną porcją białej kapusty i na jakimś tłustym mięsie ( lub do kurczaka dodaję kawałek surowego boczku). Reszta składników zgadza się:)
    Taki mój „solidny”krupnik idealny jest na późną jesień i zimę .

  4. witam :) przepis rewelacja, mąż zachwycony! ja zresztą też…:) polecam jak najbardziej.zupka na stałe będzie gościła u nas w domku…

Skomentuj

