Drugi wypiek

Kupiłam dzisiaj mąkę (mam nadzieję że lepszą), i wstawiłam drugi chlebek:
– 500g mąki pszenno-żytniej z orkiszem
– 340ml letniej wody
– 2 łyżeczki drożdży w proszku
– 1 łyżka oleju
– 2 łyżki siemienia lnianego
Nastawiłam na 750g, i mocno spieczona skórka, w związku z mąką żytnią nastawiłam program 3, widząc że z ciasta zrobiła się kula która kurczowo trzyma się mieszadła, otworzyłam piecyk i dolałam letniej wody (ile? nie wiem, ale ciasto już lepiej się „zachowywało”). Program trwał około 3,5h. Chleb już wyciągnęłam, rano pokroję i sprawdzimy jak wyszedł
(dalej automat wydaje zapach „nowości”)
Chleb jest pyszny, również wilgotny jak poprzedni, ale bardziej kleisty, zeby skorka byla lepsza do krojenia, po ostygnieciu chleba, wlozylam go do woreczka i wlozylam do chlebaka na noc, jednak rano przy krojeniu, stwierdzam ze najlepszy do krojenia jest po 24 godz, bo jednak jest za kruchy. Ten nawet bardziej kruchy od poprzedniego czyli pierwszego chleba. Smak oczywscie super! Nie dawalam soli ani cukru i jak widac nie trzeba do tej mąki.
W planach jest babka cytrynowa.

Skomentuj

