Sznycle z indyka w kremowym sosie

sznycle z indyka

Genialne połączenie chudej piersi z kremowym sosem. Przepis zainspirowany sznyclami cesarskimi z książki „Smak łowi Makłowicz”

- 600g fileta z indyka
– 75g masła
– 1 łyżka mąki
– 200g śmietanki 30%
– pieprz czosnkowy (lub 2 roztarte ząbki czosnku)
– 40ml białego wina półwytrawnego
– sól

Z indyka uzyskałam 4 zgrabne filety. Rozgrzałam 50g masła i smażyłam niedoprawione na jednej stronie, obróciłam sznycle i przyprawiłam na patelni pieprzem czosnkowym. Obróciłam ponownie lekko podsmażając i ściągnęłam je z patelni.
Dodałam resztę masła roztopiłam i dodałam mąkę tworząc jasną zasmażkę. Wlałam śmietanę, zagotowałam, dodałam wino. Włożyłam szyncle do sosu wszystko doprawiłam solą i dusiłam około 2-3 minuty.

Podałam z ziemniakami i surówki z marchewki i jabłka.

Smacznego

17 uwag

  1. Książka jest rewelacyjna. Spodobał mi się przepis z 33 strony ; :) Przyjemne wspomnienie wakacji..

    1. Papas arrugadas… :) Wyglądają bardzo smakowicie!

  2. bardzo fajny przepis:)

    1. Dziękuję i pozdrawiam:)

  3. Indyk ostatnio na topie ;)
    Aż 400ml wina? Trochę szkooda…

    1. 40…. :)Poprawiłam!

  4. Kasinkowe gotowanie... · · Odpowiedz

    Podoba mi się to danie. Wygląda na bardzo smakowite i zdrowe :)

    Gratuluję pomysłu.
    Życzę powodzenia w pichceniu i zapraszam do siebie: http://kasinkowe-gotowanie.blogspot.com/

    1. Pyszny blog! Pozdrawiam:)

  5. Musi być pyszne! Chyba się skuszę i zrobię :)))

  6. Już wiem, co zrobię na niedzielny obiad, dziękuję!

    1. Czekam na relację:) Pozdrawiam!

  7. Aaaaale smakowite ;) !

  8. bardzo proste i przepyszne jedzonko! :) dzisiaj ponownie zagości w moim menu :)

    1. Cała przyjemność po mojej stronie:) Pozdrawiam!

  9. […] 2. Sznycle z indyka w kremowym sosie […]

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 2 977 other followers

