Golonka z indyka

Zainspirowana kuchnią niemiecką chciałam ku uciesze męża upitrasić golonkę. Golonki wieprzowej niestety nie dostałam, a że się uparłam kupiłam z indyka 2 golonki i 2 podudzia.

Do głowy przychodziły mi gdzieś przeczytane golonki w kapuście, piwie… z pomocą przyszedł znajomy męża. Zaproponował bym udusiła w warzywach, okazało się że wymienia zestaw warzyw bardzo podobny który stosuję do ryby po grecku. Pasowało mi to! Plan gotowy.

Do 6litrowego szybkowaru włożyłam:

- 2 golonki z indyka
– 2 podudzia z indyka
– 2 marchewki
– 3 pietruszki
– plaster selera
– 3 cebule
– 1 szklanka wody
– 1/2 szklanki oleju
– sól
– 2 liście laurowe
– 3 ziela angielskie

Marchew, pietruszkę i seler pokrój na długie i cienkie słupki. Cebulę pokrój cienko w półplasterki. Do szybkowaru przełóż mięso i pokrojone warzywa, zalej wodą i olejem. Dodaj przyprawy.

Szybkowar nastaw i gotuj 35 min, pierwsze 15 min gotowałam na 2 stopniu. Odliczasz czas od momentu kiedy para równolegle wydobywa się z zaworu.

A co jeśli nie masz szybkowaru? Gotuj w zwykłym garnku pod przykryciem 3 razy dłużej niż w szybkowarze.

Mięsko wyszło bardzo aromatyczne i miękkie.

Podałam z kaszą perłową.

2 uwag

  1. Napewno było pyszne :)

  2. a nie mam szybkowaru , więc gotowanie będzie ale w garnku

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 2 977 other followers

