Knedle z bułki

Główną inspiracją była moja teściowa i jej przekąska z takich knedli właśnie w takiej postaci tylko tamte były z odrobiną boczku. Zawsze uważałam że Niemiecka Kuchnia jest uboga… jakże się myliłam:)

- 4 duże bułki (najlepiej wczorajsze)
– 250 ml mleka (szklanka)
– mała cebula
– mały ząbek czosnku
– 2 łyżki masła
– 2 jaja
– 2 łyżki mąki
– 2 łyżki natki z pietruszki
– 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
– sól i pieprz (wedle smaku)

Bułki pokrój w kostkę, piętki odłóż. Mleko podgrzej i zalej bułki lekko je ugniatając.
Cebulkę i czosnek drobno pokrój, dodaj masło i duś aż się zezłoci. Na końcu wrzuć posiekaną natkę i podgrzej chwilkę. Cebulę wraz z masłem dodaj do bułki, wraz z jajkami i resztą składników. Dobrze wyrób ciasto.

Zanim zaczniesz formować kule wielkości pyzy, przygotuj sobie wodę do częstego opłukiwania rąk. Zmocz ręce, weź łyżkę ciasta i formuj kule. Przed następną kulką ponownie zmocz ręce i powtarzaj tą czynność do ostatniej kuli. Odstaw je na talerzu i daj im kilka minut na to by ciasto odrobinkę się związało (10-15 min).

Knedle gotuj w osolonej wodzie, po wypłynięciu 4-6 min.
Idealne do sosów mięsnych i grzybowych.

Podałam z sosem jasnym pieczeniowym.

5 uwag

  1. Ale zaiwaniasz z tymi przepisami, kobieto wyluzuj. Jeszcze nie zdążę się zastanowić jak co smakuje a tu nowy knedel

    1. Po czasie z weną, przyjdzie czas na brak weny:)

  2. Bardzo mi sie te knedle podobają :)

    1. Mi też, na drugi dzień 2 pozostałe przekroiłam i posmażyłam. Też smaczne:)

  3. Świetny pomysł! Nigdy bym nie pomyślała, że są z bułki ;-))

    http://www.przysmakiewy.pl

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 3 024 other followers

