Szarlotka super łatwa i szybka:) (Szarlotka sypana)

- 1 szklanka mąki
– 1 szklanka kaszki manny
– 1 szklanka cukru
– 2 łyżeczki proszku do pieczenia
– 2 łyżeczki cynamonu

- 1kg jabłek
– 200g masła

Ciasto jest niebywale proste do zrobienia, mieszasz produkty sypkie bardzo dokładnie, wysyp połowę na przygotowaną blachę, jabłka zetrzyj na tarce o grubych oczkach i wyłóż na ciasto lekko wygładzając, resztę ciasta wysyp na jabłka. Masło cienkimi plastrami układaj na wierzchu ciasta. Piecz w 180 stopniach 1h. Użyłam tortownicy 21cm.

Sporo tego masła, wiem, stosowałam się jednak do oryginalnego przepisu z książki, dopiero później wyszukałam na internecie że koleżanki dają 1/2 masła a nawet 1/4. Jednak i z taką ilością jest rozpływające się w ustach:) Za jakiś czas powtórzę ten wypiek z mniejszą ilością masła i dam znać jak wyszło:)

Ciasta jak u mamy

28 uwag

  1. faktycznie proste, może zatem i ja w końcu ciasto popełnię ;)

  2. Bardzo fajny, szybki i prosty przepis :)

  3. Robiłam całkiem niedawno :) Całkiem smaczny pomysł na szarlotkę :)

  4. A to ciekawe, takie szybkiej szarlotki nie robiłam jeszcze!

  5. Też często ją robię :-)

  6. faktycznie banalnie prosta i pyszna, dziś osobiście przetestowałam :D

    1. cieszę się niezmiernie:)

      1. ale powiem Ci, że taka blaszka 21 cm to jednak mało ;), ciasto zbyt szybko znika :D

      2. szybko przyszło szybko poszło;)

  7. znam ten przepis, robiłam już kiedyś taką szarlotke!
    No, no Witaminka, narobiłaś mi ochoty, chyba znów , po latach upiekę ją!
    :)

    1. to wiesz co dobre:)

  8. Witaminko, gdzieś mi „umknął” ten Twój przepis…
    Nigdy do tej pory nawet nie słyszałam o takiej metodzie pieczenia, nie mówiąc już o próbowaniu. Musze koniecznie taką upiec, wygląda bowiem bardzo apetycznie! Pzdr noworocznie Aniado

    1. Piekłam kilka dni temu, jutro będą lepsze zdjęcia:) Serdecznie polecam to ciasto które zawsze wychodzi:) Tylko dość sporo masła jest w nim, nie wiem czy takie dietetyczne;)

  9. [...] (liczba wyświetleń) Kurczak w miodzie 3 075 Naleśniki ze szpinakiem i białym serem 1 796 Szarlotka super łatwa i szybka:) (Szarlotka sypana) 1 614 Zupa krem z cukinii 1 587 Sok z Pigwy 1 445 Zupa z dyni 1 094 Zapiekanka z cukinii 994 [...]

  10. ja masło ścieram na tarce o grubych oczkach

  11. bez jajek?

    1. Tak, bez jajek:)

  12. Można zastąpić masło margaryną?

    1. Oczywiście że można, natomiast mogę tylko obiecać że na maśle ciasto jest o niebo lepsze:)

  13. dzisiaj zostałem przywitany w domu tym pysznym ciastem. Pychota

  14. a jakie pyszne, czesto my rowniez je robimy:)apraszamy do siebie

  15. […] 3. Szarlotka super łatwa i szybka:) (Szarlotka sypana) […]

  16. piekłam wczoraj i…………………….ratujcie!!!!!!!! pierwszy raz nie wysz lo mi ciasto!!!!!!!!!!wyglądało pięknie na pierwszy rzut oka.!!!!!!!!!!!!!! Spód pozostał zupenie sypki.Proszę o poradę co poszło nie tak???!!!!!

    1. Jeśli spód był sypki to masło nie dotarło do kaszy, czyli było go za mało…

  17. Super, tylko szklanka cukru jak dla mnie to za dużo, smaczne choć odrobinę za słodkie. Przepis już przekazałam dalej. Dziękuję i pozdrawiam

    1. To prawda że ta wersja jest dość słodka. Pozdrawiam!:)

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 3 164 obserwujących.

