Kurczak w miodzie

- 3 udka z kurczaka
– sok z 1 cytryny
– sól i pieprz
– 4 łyżki miodu
– 4 łyżki masła
– 0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej w proszku

Kurczaka opłukaj i osusz, natrzyj solą pieprzem i sokiem z cytryny. Ułóż w naczyniu przeznaczonym do pieczenia. Masło roztop, dodaj miód i gałkę muszkatołową i dobrze wymieszaj. Następnie pędzelkiem wysmaruj kurczaka z każdej strony, resztę wlej do naczynia z mięsem dodaj pół szklanki wody. Wstaw do piekarnika nagrzanego na 210 stopni (piekarnik gazowy), piecz 1h. Co jakiś czas polewaj sosem i obracaj mięso.

Wrażenia: Dawno tak delikatnego mięsa nie jadłam, nie było słodkie a odrobinkę tylko, bardzo delikatne w smaku, podałam z ryżem. Polecam:)

Przepis zaczerpnięty z książki: „CYMES czyli Kuchnia Żydowska” Katarzyna Pośpieszalska

23 uwag

  1. cześć witaminko :)
    Wczoraj robiłam zupę brukselkową, zainspirowałam się twoją zupą i naszedł mnie smak na brukselkową którą baaaardzo dawno nie robiłam………. ale… co powiem to powiem, kurczaka w miodzie nie robiłam i muszę zrobić wedle twojego przepisu … piękny kolor skórki zachęca oko do schrupania :) …………………………. przepis super :)

    1. Och zupka brukselkowa jest naprawdę extra!:)
      Kurczaka w miodzie polecam, bardzo głaszcze podniebienie:))

      1. takie zupki jak min. brukselkowa zabielam na końcu..mąka, śmietna, żółtko…zawsze dodaję żółtko z jajka…swoją robiłam na 2-uch skrzydełkach .. była przepyszna ………….. kurczaka zrobię innym razem…teraz wedle twojego przepisu będą mielone z jajem :) .. jutro wymodzę coś z karkówki … chodzi za mną jeszcze zupka neapolitańka, którą też deczko czasu nie robiłam, może pod koniec tygodnia ją zrobię ;) ………….. ostatnio z mięsa robiłam dzuszoną łopatkę na bulionie.. mam fotki, w wolnej chwili załączę je u siebie na fotcafe…

      2. Zupa neapolitanska!, już przy czytaniu nazwy się pośliniłam, plis przepis!:)

  2. Witaminkaa bardzo fajnie gotujesz , apetycznie wyglądają Twoje wszystkie prezentowane tu potrawy.Dla mnie jest to miejsce gdzie są wszystkie informacje o tym jak to zrobic. Twój blog polecam swoim znajomym. Pozdrawiam miło.:))))

    1. Y! Zatkało mnie:)) Ale nie myśl że zapomniałam że miałeś sam coś upichcić i wyslac mi przepis i fotki:)

  3. Witaminko /oblizywanie paluszków/ właśnie kończę tego kurczaka. Jeść kończę:) Jest przepyszny! Dotychczas numerem jeden był dla mnie „kurczak na butelce piwa”, od dziś Twój jest ulubiony:)

    1. Maskana:* Kurczaka w butelce też umiem, jednak ten w miodzie mnie zakoczył!:)
      Aaaa dziekuję za podlinkowanie na Twoim blogasku:)

  4. Szykuję się do tortu szwarwaldzkiego … w tym tygodniu .Może uda mi się zrobić fotki to prześlę wszystko :) Udało mi się już chyba 4 ciasta zrobić: szarlotkę , zebrę, murzynnka i stefankę(miodowe ciasto) i teraz kolejna trudność będzie tort szwarwaldzki. Poprzednich nie fotografowałem. W pracy częstowałem moim ciastem i zaliczyłem ten egzamin dość dobrze:) Teraz postaram się sfotografować i zobaczymy jak wyjdzie:)

    1. Zrób proszę, daj przynajmniej jedną konkretną fotkę w zamian zareklamuję cię tu przy torcie:)
      Aaaa dzieki za podlink, zaraz cię tu umieszcze:)

  5. napiszę witaminko .. może w niedzielę zrobię

  6. Ja robię często skrzydełka lub udka w miodzie, z różnymi dodatkami, uwielbiam te smaki.
    Zapraszam do mnie na ziemniaczany kugel :)

    1. Witaj miło Grażynko:) U ciebie zaczerpnęłam mnóstwo inspiracji i jeszcze nie raz zajrzę:)

  7. [...] był kurczak w miodzie, przepis był z kuchni żydowskiej, więc po przystawkę zajrzałam też do tej [...]

  8. No, no Witaminka, musi być pyszne!
    Ja zrobiłam ostatnio kurczaka z pigwą; trochę inaczej niż Ty, ale też był rewelacyjny!
    :)

  9. Słodko-kwaśne „smaczki” idealnie pasują do drobiu! Taki kurczak musi smakować rewelacyjnie :) Pzdr Aniado

    1. To mój popisowy nr w domu:)

  10. [...] szukane potrawy, (liczba wyświetleń) Kurczak w miodzie 3 075 Naleśniki ze szpinakiem i białym serem 1 796 Szarlotka super łatwa i szybka:) (Szarlotka [...]

  11. nie miałam pomysłu na obiad i zrobiłam kurczaka w miodzie, na prawdę smak delikatny, ani słodki ani kwaśny, moim dzieciakom w domu tradycyjny kurczak już się znudził, a tu proszę cos nowego i smakowało!!!

    1. Cieszę się ogromnie, nam również smakował:) Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 2 921 other followers

